Skip to main content

Direct web radio broadcast (5 cr)

Code: 2081199-3001

General information


Enrollment
02.12.2018 - 28.02.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 07.06.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 22
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Jussi Arvio
Jussi Kokkola
Pia Oförsagd
Teacher in charge
Pia Oförsagd
Course
2081199
No reservations found for realization 2081199-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso sijoittuu maalis-huhtikuulle 2019 ja edellyttää aktiivista läsnäoloa opetuksessa.
Opintojakso alkaa radiolähetysten suunnittelulla helmi-maaliskuussa ja varsinainen radiolähetysten tuotantokausi sijoittuu huhtikuulle 2019.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ohjelmaformaatin
- suunnitella ja koostaa suoran radiolähetyksen monimediaympäristössä
- hyödyntää sosiaalista mediaa journalismissa
- journalistisen tiedonhankinnan radiotyössä
- juontaa radiolähetyksen yksinkäyttöyksikössä
- työskennellä radiotoimituksessa eri työrooleissa
- soveltaa oman alansa ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan
- arvioida omaa toimintaansa ja ottaa vastaan palautetta

Objective

Upon completion of the course students are able to compose a radio programme format are able to compose a direct radio broadcast in a crossmedia environment know how to use social media in journalism know journalistic research in radio work know how to host a radio broadcast individually with an operating unit are able to work in different professional roles in a radio newsroom know how to apply ethical guidelines in action are able to reflect their own actions and receive feedback

Content

applying concepts of production in practice working in a radio newsroom journalistic research composing and producing a live radio broadcast in a working team using social media in journalism reflecting action individually and in a group

Go back to top of page