Objectives and methods of PR and organizational communication (5 cr)
Code: 2081202-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2018 - 13.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.02.2019 - 31.03.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Toteutusaika 25.2.-29.3.
Lähiopetuskerrat ti & to klo 9.15-11.45, tila Luuppi
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin
• osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille
• osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää
• tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja
• osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
• osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan
• tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Opintojakson sisältö
• maine, imago, mielikuvat
• kriisiviestintä
• sidosryhmät
• sosiaalinen media
• sisällön konseptointi ja markkinointi
• viestinnän suunnittelu
• viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi
Opintojakso toteutetaan osittain yhteistyössä Viestintäliigan kanssa. Kurssilla some-painotus ja luvassa useita vierailijoita.
Objective
Upon completion of the course students are able to explain the meaning of media publicity to an organization know how to use different forms of communication depending on target groups are able to use social media in organizational communication and marketing communications are able to recognize crisis situations in an organization and suggest relevant means of communication in an crisis situation are able to define content marketing and apply content concepts for customers are able to plan and execute organizational communication and pr according to different audiences and interest groups know different means of measuring and evaluating communication
Content
reputation, image, brand crisis communication stakeholders and interest groups social media concepts for contents, content marketing communication plans measuring communication, news and media monitoring
Materials
Rytmihäiriö, Kirsi Piha 2015
Mitattava viestintä, Procomma Academic 2017
Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja, Elisa Juholin 2017
Student workload
Kurssilla toteutetaan yksi isompi tehtävä toimeksiannon perusteella sekä usempia suppeampia tehtäviä.
Evaluation methods and criteria
Arviointi kaksi viikkoa viimeisen palautuspäivän jälkeen. Arviointi media-alan arviointikehikon mukaan asteikolla 1-5/hyl.