Siirry suoraan sisältöön

Yhteisön viestinnän tavoitteet ja toimintamuodot (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081202-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 13.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.02.2019 - 31.03.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 20
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Jussi Kokkola
Vastuuopettaja
Jussi Kokkola
Ryhmät
PMEDIS17jour
PMEDIS17 journalismi
Opintojakso
2081202
Toteutukselle 2081202-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Toteutusaika 25.2.-29.3.
Lähiopetuskerrat ti & to klo 9.15-11.45, tila Luuppi
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin
• osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille
• osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää
• tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja
• osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
• osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan
• tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Opintojakson sisältö
• maine, imago, mielikuvat
• kriisiviestintä
• sidosryhmät
• sosiaalinen media
• sisällön konseptointi ja markkinointi
• viestinnän suunnittelu
• viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi
Opintojakso toteutetaan osittain yhteistyössä Viestintäliigan kanssa. Kurssilla some-painotus ja luvassa useita vierailijoita.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja

Sisältö

maine, imago, mielikuvat kriisiviestintä sidosryhmät sosiaalinen media sisällön konseptointi ja markkinointi viestinnän suunnittelu viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi

Oppimateriaalit

Rytmihäiriö, Kirsi Piha 2015
Mitattava viestintä, Procomma Academic 2017
Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja, Elisa Juholin 2017

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssilla toteutetaan yksi isompi tehtävä toimeksiannon perusteella sekä usempia suppeampia tehtäviä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kaksi viikkoa viimeisen palautuspäivän jälkeen. Arviointi media-alan arviointikehikon mukaan asteikolla 1-5/hyl.

Siirry alkuun