•   Methods of Pedagogy 7081277-3001 02.11.2021-07.12.2021  5 credits  (PSOSTS19, ...) +-
    Competence objectives of study unit
    Student knows and is able to apply versatile working tools used in early education.
    Student plans, implements and evaluates pedagogic activity in different areas of learning.
    Content of study unit
    Content

    - play

    - exercising

    - experience and expression of arts

    - exploration

    Teacher(s) in charge

    Marika Kouki, Janina Luoto

    Learning methods

    Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely, toiminnalliset menetelmät (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
    Opintojakso arvoidaan Täydennettävä / Hyväksytty (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    02.11.2021 - 07.12.2021

    Enrollment date range

    01.06.2021 - 09.11.2021

    Group(s)
    • PSOSTS19
    • MSOSTK19
    • MSOSSS19
    • PSOSTK19
    Seats

    30 - 45

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Marika Kouki, Janina Luoto (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Campus

    Kupittaa Campus

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen (not translated)

    Student's schedule and workload

    Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus. (not translated)

    Content scheduling

    Opetuksen toteutus syksy 2021. Oppimisalustana toimii Its`learning

    2.11.klo 9:00 - 16:00 Opetus Zoomissa, linkki Itsissä.
    Opintojakson aloitus, tehtävät ja ryhmäjako / toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka klo 9-12, Hyvinvointia lapsen parhaaksi / vierailija Eeva Purosalo klo 13-14, omatoiminen kirjastokäynti kirjallisuustehtävää varten klo 14:00 - 16:00 (MK, JL)
    **********************************************************************

    9.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
    Ryhmä A: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä B: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) klo 9 - 11:30 , Opiskelijoiden parityöskentelyä: tuokiosuunnitelmat ja kirjallisuustehtävä klo 12:30 - 15
    *********************************************************************

    16.11. klo 9:00 - 15:00 Opetus kampuksella, teemapäivä.
    Ryhmä B: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä A: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JL) Klo 9-11:30 klo 13–14 vierailija Monressoripäiväkoti Aurinkoleijonan johtaja Päivi Isopuro, opiskelijoiden parityöskentely jatkuu
    ********************************************************************

    23.11. Opetus Zoomissa klo 9:00 - 15:00 Kuvallinen ilmaisu, (Helena Malmivirta ja MK)
    ********************************************************************

    30.11. Opetus kampuksella klo 9-15 Opiskelijoiden ohjaamat toimintatuokiot. Työskentely ryhmissä A ja B (MK, JL)
    ********************************************************************

    7.12.Opetus Zoomissa klo 9:00 - 16:00 Kirjallisuustehtävän purku klo 9:00 - 11:30, vierailija Turun kaupungin TOP-keskuksen asiantuntija Saila Visti klo 12:30 - 14:00 (Media ja TVT) Opintojakson ja vaka-opintojen päätös (MK, JL) klo 14 -16
    *******************************************************************

    Muutokset mahdollisia (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    - Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa, eikä suorita tehtäviä hyväksytysti. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    - Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
    - Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
    - Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
    - Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    - Opiskelija osaa hyödyntää oppimisen alueet ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
    - Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
    - Opiskelija osaa varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä.
    - Opiskelija osaa arvioida toimintaa ja toteuttaa pedagogista dokumentointia. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    - Opiskelija osaa soveltaa eri oppimisen alueita monipuolisesti ja lapsilähtöisyys on huomioitu pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
    - Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
    - Opiskelija osaa käyttää, hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti varhaiskasvatuksen eri työtapoja- ja menetelmiä.
    - Opiskelija osaa arvioida ja perustella toimintaa ja ideoi erilaisia työtapoja pedagogiseen dokumentointiin lasten kanssa. (not translated)

    Approved / Failed

    - Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
    - Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
    - Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
    - Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia. (not translated)