•   Basics of Marketing KH00CA04-3003 01.09.2022-09.12.2022  5 credits  (MLIITS22) +-
    Competence objectives of study unit
    The student is able to
    - analyze business by using different business models
    - make a marketing plan that supports the business plan
    - make marketing communication material for the company's chosen service and present it in a sales manner
    Content of study unit
    -Company business analysis

    -Business model analysis

    -Making a marketing plan for a business

    -Making marketing communication material for the company's selected service and present it

    Teacher(s) in charge

    Sanna Merisalo, Marianne Renvall

    Learning material

    - Alexander Osterwalder &Yves Pigneur: Business Model Generation, sivut 1-125.
    - The St. Gallen Business Model Navigator (55 Business Models). (not translated)

    Learning methods

    Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
    - kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
    - työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
    - vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arvioitavia kohteita on neljä. Jokainen kohde on 25% kokonaisarvosanasta.

    Henkilökohtainen työ:
    1. Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi, kirjapiiri. Opettajan arviointi hyväksytty/hylätty.

    Ryhmätyöt:
    2. Yrityksen liiketoiminnan analysointi, innovointi ja esittely, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5
    3. Kirjallinen markkinointisuunnitelma, opettajan arviointi 1-5
    4. Uuden palvelun esittely messuilla, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5.

    Opiskelijan läsnäolo ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä voivat nostaa tai laskea arvosanaa. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.09.2022 - 09.12.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 30.08.2022

    Group(s)
    • MLIITS22
    Responsible unit

    Engineering and Business

    Teachers and responsibilities

    Ryhmä A: Marianne Renvall
    Ryhmä B. Sanna Merisalo (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Business

    Campus

    Lemminkäisenkatu

    RDI share

    0.00 credits

    Share of online studies

    0.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Ei tenttejä. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu
    seuraavista osioista:
    Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen ja arviointi sekä toisen opiskelijan reflektion kommentointi.
    Lähiopetus: lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt sekä näiden
    vertaisarviointi.
    Itsenäiset ryhmätyöt. (not translated)

    Content scheduling

    Liiketoimintamallien analysointi (Business Model Generation, UN goals)
    Yrityksen nykyisen liiketoiminnan analysointi ja uuden innovointi sekä näiden esittely (Business Model Canvas, New Business Exploration Canvas)
    Markkinointisuunnitelman teko pohjautuen liiketoimintaan (STDP-prosessi)
    Messuständin suunnittelu ja esittely.
    Ennakkotehtävä alkaa viikolla 35 +5 lähiopetuskertaa, itsenäiset tehtävät, ryhmätöitä.
    Oppimisympäristö: It´s Learning.

    Ryhmä A: 16.9. klo 13-16, 7.10. klo 13-16, 3.11. klo 9.15-12.00, 25.11. klo 10.30-12.30, 9.12. klo 9.15-12.00

    Ryhmä B: 16.9. klo 9.15-12.00, 7.10. klo 9.15-12.00, 3.11. 13-16, 25.11. klo 13-16, 9.12. klo 9.15-12.00 (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Mikäli jokin arvioinnin kohde eli kirjareflektio, liiketoiminnan esittely, markkinointisuunnitelma tai
    messuesittely hylätään, opintojakson suoritus on hylätty. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
    -palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
    -ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
    -osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
    -osaa reflektoida luettua materiaalia
    -toimii osana ryhmää ryhmätöissä. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
    -palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
    -reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
    -analysoi liiketoimintamalleja perusteellisesti ja kehittää markkinointia
    -tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
    -toimii hyvin ryhmässä ja arvioi omaa roolia siinä. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Arvosana hyväksytty (5), opiskelija täyttää edelliset mainitut kriteerit (arvosana 1-4) sekä osaa:
    -reflektoida kriittisesti teoriaa ja tuo uusia näkökulmia
    -analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti liiketoimintamalleja ja markkinointia
    -osaa tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia. (not translated)