Skip to main content

Basics of Marketing (5 cr)

Code: KH00CA04-3003

General information


Enrollment
01.06.2022 - 30.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2022 - 09.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Sanna Merisalo
Marianne Renvall
Groups
MLIITS22
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Course
KH00CA04
No reservations found for realization KH00CA04-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Liiketoimintamallien analysointi (Business Model Generation, UN goals)
Yrityksen nykyisen liiketoiminnan analysointi ja uuden innovointi sekä näiden esittely (Business Model Canvas, New Business Exploration Canvas)
Markkinointisuunnitelman teko pohjautuen liiketoimintaan (STDP-prosessi)
Messuständin suunnittelu ja esittely.
Ennakkotehtävä alkaa viikolla 35 +5 lähiopetuskertaa, itsenäiset tehtävät, ryhmätöitä.
Oppimisympäristö: It´s Learning.

Ryhmä A: 16.9. klo 13-16, 7.10. klo 13-16, 3.11. klo 9.15-12.00, 25.11. klo 10.30-12.30, 9.12. klo 9.15-12.00

Ryhmä B: 16.9. klo 9.15-12.00, 7.10. klo 9.15-12.00, 3.11. 13-16, 25.11. klo 13-16, 9.12. klo 9.15-12.00

Objective

The student is able to
- analyze business by using different business models
- make a marketing plan that supports the business plan
- make marketing communication material for the company's chosen service and present it in a sales manner

Content

-Company business analysis
-Business model analysis
-Making a marketing plan for a business
-Making marketing communication material for the company's selected service and present it

Materials

- Alexander Osterwalder &Yves Pigneur: Business Model Generation, sivut 1-125.
- The St. Gallen Business Model Navigator (55 Business Models).

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
- vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu
seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen ja arviointi sekä toisen opiskelijan reflektion kommentointi.
Lähiopetus: lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt sekä näiden
vertaisarviointi.
Itsenäiset ryhmätyöt.

Evaluation methods and criteria

Arvioitavia kohteita on neljä. Jokainen kohde on 25% kokonaisarvosanasta.

Henkilökohtainen työ:
1. Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi, kirjapiiri. Opettajan arviointi hyväksytty/hylätty.

Ryhmätyöt:
2. Yrityksen liiketoiminnan analysointi, innovointi ja esittely, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5
3. Kirjallinen markkinointisuunnitelma, opettajan arviointi 1-5
4. Uuden palvelun esittely messuilla, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5.

Opiskelijan läsnäolo ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä voivat nostaa tai laskea arvosanaa.

Failed (0)

Mikäli jokin arvioinnin kohde eli kirjareflektio, liiketoiminnan esittely, markkinointisuunnitelma tai
messuesittely hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja perusteellisesti ja kehittää markkinointia
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja arvioi omaa roolia siinä.

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija täyttää edelliset mainitut kriteerit (arvosana 1-4) sekä osaa:
-reflektoida kriittisesti teoriaa ja tuo uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti liiketoimintamalleja ja markkinointia
-osaa tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia.

Go back to top of page