•   Knowledge-based management in social and healthcare MS00CH71-3001 19.08.2022-31.12.2022  5 credits  (YSPLIS22) +-
    Competence objectives of study unit
    After competing the course, the student:
    - understands the concepts and practices of knowledge-based management
    - is able to search information from the social and healthcare data warehouses
    - understands how knowledge-based management is integrated into organization´s strategy and objectives
    - is able to apply the models of learning organization
    Content of study unit
    Contents:

    - concepts and practices of knowledge-based management

    - social and healthcare data warehouses

    - open information

    - learning organization models in management

    Teacher(s) in charge

    Heli Aramo-Immonen, Tuuli Lahti

    Learning material

    Oppimisympäristössä ilmoitettu materiaali, kuten:
    Leskelä, R-L., Haavisto, I., Jääskeläinen, A., Sillanpää, V., Helander, N., Laasonen, V., Ranta, T. & Torkki, P. (2019). Tietojohtaminen ja sen kehittäminen: tietojohtamisen arviointimalli ja suosituksia maakuntavalmistelun pohjalta. Valtioneuvoston kanslia. Helsinki.
    Laihonen, H. , Hannula, M., Helander, N., Ilvonen, I., Jussila, J., Kukko, M., Kärkkäinen, H., Lönnqvist, A., Myllärniemi, J., Pekkola, S., Virtanen, P., Vuori, V. & Yliniemi, T. 2013. Tietojohtaminen. Juvenes Print. Tampere. (not translated)

    Learning methods

    Lähiopetus, vierailijaluennot, ryhmätyöskentely, oppimistehtävät sekä asiantuntijahaastattelu. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arviointiasteikko H-5. Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    19.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    02.05.2022 - 05.09.2022

    Group(s)
    • YSPLIS22
    Seats

    0 - 40

    Responsible unit

    Engineering and Business

    Small group(s)
    • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Size: 3. Open university: 3.)
    Teachers and responsibilities

    Tuuli Lahti
    tuuli.lahti@turkuamk.fi

    Heli Aramo-Immonen
    heli.aramo-immonen@turkuamk.fi

    Additional information

    Avoimen amk:n kiintiö 3 hlö (not translated)

    Degree Programme(s)

    Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)

    Campus

    Kupittaa Campus

    RDI share

    2.00 credits

    Share of online studies

    4.00 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)

    Exam dates and retake possibilities

    Opintojaksoon ei sisälly tenttejä. (not translated)

    Pedagogic approaches

    Innovaatiopedagogiikka eli konstruktivistinen ja ongelmalähtöinen tekemällä ja soveltamalla oppiminen on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ja haluavat laajentaa ja syventää teoriaosaamistaan sekä saada malleja teorian soveltamiseksi omassa työssään.

    Oppimistehtävissä orientoidutaan opintojakson teemoihin ja pohditaan aihetta. Lähiopetuksessa perehdytään sote-alan tietolähteisiin sekä tietojohtamisen käsitteisiin ja prosesseihin. Lähiopetuksen aikana pohditaan myös tietojohtamisen mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuullaan asiantuntijaluentoja tietojohtamisen käytännön sovelluksista.

    Tarkemmat tehtävänannot löytyvät kurssin oppimisympäristöstä Its Learningista. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Lähiopetus: Luentoja ja toiminnallista työskentelyä 16 h
    Itsenäinen opiskelu: 75 h
    Ryhmätyö: 44 h
    Yhteensä: 135 h

    Työmäärämitoitus on ohjeellinen ja suuntaa antava opintojakson osaamistavoitteiden saavuttamiseksi ja arvosanaan 3/5 tarvittava keskimääräinen työmäärä. Opiskelijan aiemmasta osaamis- ja kokemustaustasta riippuen työmäärä voi olla vähemmän tai enemmän. Opintojaksossa hankittua osaamista arvioidaan tehtävien ja muiden suoritteiden kautta, ei tehtyjen tuntien määrällä. (not translated)

    Content scheduling

    Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa tiedolla johtamisen haasteet ja mahdollisuudet. Hän ymmärtää siihen liittyviä käsitteitä, malleja ja prosesseja, ja osaa hyödyntää tietovarantoja omassa työssään.

    Opintojakson pääsisältöjä ovat:
    - Sosiaali- ja terveydenhuollon tietovarannot ja niiden hyötykäyttö
    - Tiedolla johtamisen haasteet, mahdollisuudet, käsitteet, mallit ja prosessit

    Opintojaksolla on kaksi kaikille yhteistä lähipäivää, jotka järjestetään kampuksella/verkossa. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. Arvosana 5 edellyttää kiitettävää onnistumista sekä yksilö- että ryhmätehtävissä. (not translated)