Introduction to Digital Business (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3041232-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 30.09.2021
Ajoitus
02.09.2021 - 30.11.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Degree Programme in International Business
Opettaja
- Arto Manninen
- Taru Kankaanpää
Ryhmät
-
PMYYNS20Myyntityö S20
Tavoitteet
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Sisältö
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Oppimateriaalit
Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja ekirjana)
Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.
Opetusmenetelmät
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Luennot ja opiskelijoiden itsenäinen työskentely.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää.
Sisällön jaksotus
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä ja tapaamiset alkavat viikolla 37.
Digitaalinen liiketoiminta ja sen tuomat mahdollisuudet. Liiketoimintamallien murros ja moderni asiakkuuksien hallinta. Liiketoimintamallien tarkastelun periaatteet. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustehtävät on tehty hyväksytysti ja ne edesauttavat loppuraportin tekemistä. Arviointi perustuu loppuraporttiin ja sen esitykseen yhteisellä arvosanalla (0-5).
Harjoitustehtävien ja loppuraportin palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.
Hylätty (0)
Tehtäviä ja loppuraporttia ei ole tehty hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.
Kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.