Taru Kankaanpää, Arto Manninen
Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja ekirjana)
Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Harjoitustehtävät on tehty hyväksytysti ja ne edesauttavat loppuraportin tekemistä. Arviointi perustuu loppuraporttiin ja sen esitykseen yhteisellä arvosanalla (0-5).
Harjoitustehtävien ja loppuraportin palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.
Suomi
02.09.2021 - 30.11.2021
01.06.2021 - 30.09.2021
0 - 50
Tekniikka ja liiketoiminta
Arto Manninen
Taru Kankaanpää
Liiketalouden koulutus, Degree Programme in International Business
Kupittaan kampus
H-5
Ei tenttiä
Luennot ja opiskelijoiden itsenäinen työskentely.
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää.
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä ja tapaamiset alkavat viikolla 37.
Digitaalinen liiketoiminta ja sen tuomat mahdollisuudet. Liiketoimintamallien murros ja moderni asiakkuuksien hallinta. Liiketoimintamallien tarkastelun periaatteet. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Tehtäviä ja loppuraporttia ei ole tehty hyväksytysti.
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.
Kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.