Introduction to Digital Business (5 cr)
Code: 3041232-3010
General information
- Enrollment
- 01.06.2021 - 30.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2021 - 30.11.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in International Business
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Arto Manninen
- Taru Kankaanpää
- Course
- 3041232
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssi alkaa ennakkotehtävällä ja tapaamiset alkavat viikolla 37.
Digitaalinen liiketoiminta ja sen tuomat mahdollisuudet. Liiketoimintamallien murros ja moderni asiakkuuksien hallinta. Liiketoimintamallien tarkastelun periaatteet. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kurssin kuluessa.
Objective
Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis
Content
- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis
Materials
Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Chan, K.W. & al. 2015 Blue ocean strategy. How to create uncontested market space and make the competition irrelevant.(löytyy painettuna ja ekirjana)
Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (löytyy painettuna ja ekirjana)
Luentomateriaalit, muut mahdolliset artikkelit ja videot.
Teaching methods
Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Luennot ja opiskelijoiden itsenäinen työskentely.
Student workload
Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää.
Evaluation methods and criteria
Harjoitustehtävät on tehty hyväksytysti ja ne edesauttavat loppuraportin tekemistä. Arviointi perustuu loppuraporttiin ja sen esitykseen yhteisellä arvosanalla (0-5).
Harjoitustehtävien ja loppuraportin palauttaminen myöhässä vaikuttaa arviointiin.
Plagiointi ja tekstin suora kopiointi nettilähteistä tai kirjoista johtaa automaattisesti tehtävän hylkäämiseen.
Failed (0)
Tehtäviä ja loppuraporttia ei ole tehty hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Kaikki oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.
Kaikki tehtävät on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.