Sanna Merisalo, Marianne Renvall
- Alexander Osterwalder &Yves Pigneur: Business Model Generation, sivut 1-125.
- The St. Gallen Business Model Navigator (55 Business Models).
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
- vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen.
Arvioitavia kohteita on neljä. Jokainen kohde on 25% kokonaisarvosanasta.
Henkilökohtainen työ:
1. Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion kommentointi, kirjapiiri. Opettajan arviointi hyväksytty/hylätty.
Ryhmätyöt:
2. Yrityksen liiketoiminnan analysointi, innovointi ja esittely, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5
3. Kirjallinen markkinointisuunnitelma, opettajan arviointi 1-5
4. Uuden palvelun esittely messuilla, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5.
Opiskelijan läsnäolo ja aktiivisuus lähiopetuksessa ja ryhmätyössä voivat nostaa tai laskea arvosanaa.
Suomi
01.09.2022 - 09.12.2022
01.06.2022 - 30.08.2022
Tekniikka ja liiketoiminta
Ryhmä A: Marianne Renvall
Ryhmä B. Sanna Merisalo
Liiketalouden koulutus
Lemminkäisenkatu
0.00 op
0.00 op
H-5
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Ei tenttejä.
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu
seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen ja arviointi sekä toisen opiskelijan reflektion kommentointi.
Lähiopetus: lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt sekä näiden
vertaisarviointi.
Itsenäiset ryhmätyöt.
Liiketoimintamallien analysointi (Business Model Generation, UN goals)
Yrityksen nykyisen liiketoiminnan analysointi ja uuden innovointi sekä näiden esittely (Business Model Canvas, New Business Exploration Canvas)
Markkinointisuunnitelman teko pohjautuen liiketoimintaan (STDP-prosessi)
Messuständin suunnittelu ja esittely.
Ennakkotehtävä alkaa viikolla 35 +5 lähiopetuskertaa, itsenäiset tehtävät, ryhmätöitä.
Oppimisympäristö: It´s Learning.
Ryhmä A: 16.9. klo 13-16, 7.10. klo 13-16, 3.11. klo 9.15-12.00, 25.11. klo 10.30-12.30, 9.12. klo 9.15-12.00
Ryhmä B: 16.9. klo 9.15-12.00, 7.10. klo 9.15-12.00, 3.11. 13-16, 25.11. klo 13-16, 9.12. klo 9.15-12.00
Mikäli jokin arvioinnin kohde eli kirjareflektio, liiketoiminnan esittely, markkinointisuunnitelma tai
messuesittely hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-ymmärtää liiketoimintamallien analysoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perusteita
-osaa tuottaa markkinointiviestintämateriaalia
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-toimii osana ryhmää ryhmätöissä.
Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-reflektoi kriittisesti ja itsenäisesti luettua materiaalia
-analysoi liiketoimintamalleja perusteellisesti ja kehittää markkinointia
-tuottaa brändin mukaista markkinointiviestintämateriaalia
-toimii hyvin ryhmässä ja arvioi omaa roolia siinä.
Arvosana hyväksytty (5), opiskelija täyttää edelliset mainitut kriteerit (arvosana 1-4) sekä osaa:
-reflektoida kriittisesti teoriaa ja tuo uusia näkökulmia
-analysoi ja kehittää tavoitteellisesti ja asiakaslähtöisesti liiketoimintamalleja ja markkinointia
-osaa tuottaa iskevää ja myyntiä tehostavaa markkinointiviestintämateriaalia.