Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveysalan projektipaja (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BN95-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.07.2019 - 27.09.2019

Ajoitus

01.01.2020 - 31.05.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 50

Koulutus

  • Kätilökoulutus

Opettaja

  • Henna Vuoriranta
  • Mari Berglund
  • Leena Walta
  • Marjatta Häsänen
  • Maika Kummel

Ryhmät

  • PKÄTIS19
    Kätilö (AMK), päivätoteutus
  • PRÖNTS19
    Röntgenhoitaja (AMK), päivätoteutus

Tavoitteet

Projektipajan tavoitteena on, että uusi opiskelija harjaantuu tutkivaan työotteeseen ja oppimiseen. Opiskelija oppii projektityöskentelyn perusteet ja projektityötaitoja sosiaali- ja/tai terveysalan toimeksiannoissa.. Hän oppii työskentelemään monialaisessa ryhmässä mahdollisuuksien mukaan ja tutustuu osaamisalan muiden koulutusohjelmien opiskelijoihin sekä alkaa luoda työelämässä tarpeellisia verkostoja. Opintojakson tavoitteena on myös lisätä yhteisöllisyyttä tulosalueella. Opintojakson teemana on oppia työskentelemään turvallisesti erilaisissa ympäristöissä.

Sisältö

• johdatus pajatyöskentelyyn
• johdatus projektityöskentelyyn
• sisällön integroiminen turvallisuusosaamisen kehittymiseen
• työskentely monialaisissa projektipajoissa
• osaamisen jakaminen eli pajojen esitykset toiminnastaan
• projektin päättäminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka
Projektioppiminen

Sisällön jaksotus

Ajoitus: Syksy 2019 ( 3op ) kevät 2020 (2op)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Syksy 2019 hyväksytty-hylätty (3op)
Kevät 2020 numeerinen 1-5 (2op), jonka perusteella määräytyy koko sosiaali- ja terveysalan projektipajan numeerinen arviointi

Itse-vertais- opiskelijaohjaaja ja opettajan arviointia yhdistäen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

TYYDYTTÄVÄ 1 ja 2
Tahallisia / tahattomia poissaoloja
Opiskelija osallistuu jonkin verran ryhmän työskentelyyn ryhmätilanteissa (projektipajatunnit + muu yhdessä tehtävä työ)
Opiskelija suoriutuu kohtalaisesti hänelle annetuista tehtävistä
Opiskelija osaa jonkin verran hyödyntää pajatyöskentelyssä monialaisuutta/erilaisia resursseja
Opiskelija osoittaa pyrkimystä innovatiivisiin ratkaisuihin
Opiskelija luo joitakin uusia verkostoja (vrt. verkostokartta, opiskelijan oppimispäiväkirjaan)
Opiskelija osallistuu kohtalaisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
Aikataulujen noudattaminen tyydyttävää
Opiskelijan motivaatiossa kehitettävää
Myöhästymisiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

KIITETTÄVÄ 5
Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän oppimista
Oppii uusia itsenäisiä työskentelytaitoja ja pystyy tunnistamaan ryhmän osaamiskompetensseja
Osoittaa omaksuneensa innovatiivisia taitoja
Osaa aktiivisesti luoda eritasoisia yhteistyöverkostoja
Oppii ja kehittää uusia projektityötaitoja
Käyttää monipuolisesti esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan projektin aikana
Opiskelija osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
Opiskelijan motivaatio kiitettävä
Aikataulujen noudattaminen kiitettävää