Skip to main content

German language 2 (5cr)

Code: 1000323-3002

General information


Enrollment
02.12.2019 - 19.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 30.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Teachers
Marjo Aaltonen
Groups
PTUTAS19A
PTUTAS19A
PTUTAS19B
PTUTAS19B
Course
1000323

Unfortunately, no reservations were found for the realization German language 2 1000323-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso toteutetaan ajalla 13.1.2020-30.4.2020, to 10.00-11.30.

Opintojakso koostuu lähiopetuksesta (28t) ja opiskelijan itsenäisestä työskentelystä (105t). Opiskelijan tulee osallistua lähiopetukseen minimissään 50% eli 14t.

Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää ja soveltaa perustason (A1-A2) saksan kieltä erilaisissa arkipäivän tilanteissa. Tavoitteisiin pyritään harjoittamalla tekstin ymmärtämistä, kuullun ymmärtämistä, sanaston ja kieliopin käyttöä suullisesti sekä kirjallisesti.

Objective

 
The student masters the basics of German and is able to communicate in various situations due to his/her diversified language skills.

Content

- everyday situations (oral and written)
- grammar
- cultural knowledge

Materials

Blanco, Kudel. Freut mich 1.
Optiman lisämateriaali.

Student workload

Opiskelijan osaamista testataan arvioitavien tehtävien avulla:

- kielioppi- ja sanastotestit (2 kpl)
- itsenäisesti suunniteltavat ja toteutettavat suulliset ja kirjalliset tehtävät opintojakson viestintätilanteista (2 kpl)

Opintojaksolla tulee kotitehtäviä viikoittain. Niitä ei arvioida, mutta niiden tekeminen on suositeltavaa, jotta oppimista tapahtuisi.

Lisäksi opiskelija kirjoittaa ohjattua "oppimispäiväkirjaa" (Lerner Log) opintojakson aihepiireihin liittyen.

Evaluation methods and criteria

Arviointi on tehtäväperusteinen asteikolla 1-5. Opintojakson arvosana muodostuu tehtävistä saatujen arvioiden keskiarvosta. Poikkeuksena Lerner Log-tehtävät (ohjattu "oppimispäiväkirja"), joiden suorittaminen vaikuttaa loppuarvioon positiivisesti tai puutteellinen suoritus/suorittamattomuus negatiivisesti.

Huomioitavia seikkoja:

- Kaikki tehtävät on suoritettava annettuun palautusajankohtaan mennessä.
- Myöhästyneet tehtävät saavat 0; niitä ei voi suorittaa uudelleen tai korvata muilla tehtävillä.
- Palauttamiseen/tehtävien suorittamiseen liittyvistä ongelmista on ilmoitettava hyvissä ajoin etukäteen.
- Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen vaikuttaa arviointiin positiivisesti, yli 50% poissaolo vaikuttaa arviointiin laskevasti.
- Poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä.


Tehtävien arviointikriteerit

5 tehtävä on suoritettu ohjeiden ja tavoitteiden mukaisesti
kieli (sanasto ja tyyli) on tilanteeseen sopivaa ja sujuvaa sekä ymmärrettävää
satunnaiset virheet (pienet kirjoitusvirheet tms.)

3-4 tehtävä on pääosin ohjeiden ja tavoitteiden mukainen
kieli (sanasto ja tyyli) on enimmäkseen tilanteeseen sopivaa ja ymmärrettävää
sujuvuutta katkaisevat virheet (sanajärjestys, sanavalinnat tms.)


1-2 tehtävä vain osin ohjeiden ja tavoitteiden mukainen
kieli (sanasto ja tyyli) monin paikoin tilanteeseen sopimatonta
runsaasti sujuvuutta katkaisevia ja ymmärtämistä vaikeuttavia virheitä, virheitä peruskieliopissa

0 tehtävä on palauttamatta tai myöhässä
tehtävä ei ole ohjeiden ja/tai tavoitteiden mukainen

Further information

Opiskelijan tulee

- seurata ja noudattaa opintojakson aikataulua sekä tehtävien ohjeistuksia ja palautusajankohtia,
- huolehtia, että tarvittava materiaali on käytössä,
- tehdä tarvittavat muistiinpanot oma-aloitteisesti.

Go back to top of page