Swedish for Working Life, Written Communication (replacing compulsory Swedish) (2 cr)
Code: 100115-3151
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 28.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 04.02.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Swedish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Ann-Katrin Tyni-Nummelin
- Nina Roine
- Course
- 100115
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö ja ajoitus: Toimintaterapiaopiskelijoille suunnattu virkamiesruotsin kelpoisuuden antava työelämälähtöinen ruotsin kurssi tammikuussa 22 viikoilla 2-5.
Kirjallinen ja suullinen osa ovat samaa kurssia, arviointi vain erikseen.
pe 14.1. klo 9 – 11.30 etä
ti 18.1. 13 – 14.30 etä
pe 21.1. 9 – 10.30 etä
ti 25.1. 13 – 14.30 etä
pe 28.1. 9 – 10.30 etä
ti 1.2. 13 – 14.30 etä
pe 4.2. 9 – 14 lähi koepäivä
Objective
The student can communicate in writing in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Location and time
Syyslukukausi 2018 ICT-talo
Materials
Oppimateriaali: Opettajan ja opiskelijoiden tuomaa.
Teaching methods
Oppimismenetelmät: Ennakkotehtävät, lähiopetus 14.11., etäopetus zoomissa, itsenäiset työt, suullinen ja kirjallinen tentti
Exam schedules
Viikolla 5.
Pedagogic approaches and sustainable development
Pedagogiset toimintatavat: Kurssilla opitaan ja harjoitellaan valmiuksia kohdata ruotsinkielinen asiakas/potilas, opetellaan toimintaterapeutin työhön liittyvää ammattisanastoa ja viestintää. Tuntityöskentelyssä korostetaan suullisia harjoituksia.
Student workload
Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus: Oppimistehtävinä tarpeen mukaan perusrakenteita kertaavia harjoituksia, toimintaterapian ammattisanaston kerääminen, suullisen ryhmätyön laatiminen ja kuuntelureferaatin tekeminen.
3op:n kokonaisuus, josta 16h kontaktiopetusta, n. 60h opiskelijan itsenäistä työtä.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät: Etätehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty, suullinen ja kirjallinen tentti asteikolla 0-5. Suullinen ja kirjallinen tentti kurssin päätteeksi.
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen vaatimuksena kurssin hyväksytylle suorittamiselle.
Failed (0)
Etätehtävät tekemättä tai puutteelliset. Liikaa poissaoloja tai alle 50% kirjallisesta tentistä.