Higher Education Studies and Working Life Skills (1 cr)
Code: 1002354-3094
General information
- Enrollment
-
29.08.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2019 - 28.07.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Keskiviikko 28.8.2019 kello 9.00 - 15.00 Ohjelma Salon IOT -campuksella.
Tervetuloa ja tutustutaan:
- Maantieteelliset koordinaatit.
- Esittele kaverisi.
- Kolme asiaa.
Opetussuunnitelma ja opiskelun lähtökohtia.
Tuutorryhmiin jako.
Henkilökohtaisten tuutor-aikojen sopiminen.
13.00 Terveydenhoitaja Pia Vatola esittäytyy
Ryhmän säännöt. 5-5-3.
Opintoneuvoja, vahtimestari, avaimet ja muuta käytännön asiaa. Alkuinfovihkonen.
.
Torstaina 29.8.2019 8.15 - 15.00 Ohjelma Salon IOT -campuksella
8.15 - 9.45 Verkkoyhteys Turkuun, Turun AMK ja Terhy, AMK-opiskelijan ohjeistus. KT-päällikkö ja koulutusvastaavat
10.15 - 14.00 Omaa ohjelmaa Salon kampuksella:
Peppi (mm. ilmoittautuminen opintojaksoille), Optima, Messi.
11.30 - 12.15 Ruokailu
12.15 Kampuskirjaston palvelut, Sari Toivanen
Mukana opiskelijatuutorit Sonja Sinisalo, Jonna Sandberg ja Emma Riikonen.
.
14.30 - 15.00 Verkkoyhteys Turkuun, Tasokas ry esittäytyy
Objective
On the course, the student gets to know Turku University of Applied Sciences as an organisation and work community.
- The student gets to know his/her study group and TUAS as a work community.
- The student can tell about Turku University of Applied Sciences as a learning environment.
- The student can tell what is studied and how you study in the field in question.
- The student can tell about issues affecting the ability to study and the related practices
Content
- cooperation skills and working in a team
- Student Union TUO
- getting to know different learning environments and tools premises, SoleOPS, Messi, Optima, WinhaWille, email, course timetables, library
- the special qualities of higher education studies compared to upper secondary/vocational studies: e.g. the importance of planning the use of time, large amount of independent work
- the special qualities of the field of study, the structure of the degree programme, ISP i.e. the individual study plan
- guidance and counselling services, student benefits, health care, insurances