Skip to main content

Higher Education Studies and Working Life Skills (1 cr)

Code: 1002355-3161

General information


Enrollment
24.07.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 01.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Anu Kuikkaniemi
Course
1002355
No reservations found for realization 1002355-3161!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Orientoivat opinnot (KOTE 1)
30.8.2021 klo 10- 11.45 Käytännön asiat, lukujärjestysasiat, ryhmäytyminen
30.8.2021 klo 14.00-14.30 akuutit kiireelliset asiat / yksilölliset hops kysymykset
31.8.2021 klo 12.30- 15.45 Tiimiopiskelun periaatteet ja ideologia Anu Kuikkaniemi ja Mary- Ann Kaukinen, mentorit
14.9.2021 klo 10.00- 11.45 OPS-perehdytys, ajankohtaiset asiat, käytännön asiat
14.9.2021 klo 12.30-14.30 Raporttipohjan käyttö ja lähdeviittaukset, Sirpa Rajala
24.9.2021 klo 9.00- 11.00 Arvioinnit (opettaja, vertainen, tiimi sekä innovaatiokompetenssit), oppimissopimus ja henkilökohtaisten hops keskustelujen merkitys, ajankohtaiset asiat
4.10.2021 klo 13.00-16.00 ETÄ_työelämätuntemus ja urapolut (yhdessä PTOIMS20 ryhmien kanssa)
24.10.2021 klo 12.30- 14.00 ajankohtaiset asiat, tiimioppimisen periaatteita, käytännön asiat
10.12.2021 klo 9.00- 11.45 ajankohtaiset asiat ja lukukauden päätös, orientoituminen seuraavaan lukukauteen

2022
Lukukauden aloitus 10.1.22: ajankohtaiset asiat, oppimissopimus, tarkennetaan yksilöllistä hops tehtäviä
Sovitaan muut kevään yhteiset kote tunnit.
2.3.2022: Harjoittelun info (syksy - 22/ 4 viikkoa)
9.3.2022 Ensimmäiset yksilölliset HOPS keskustelut (ajanvaraus/ 30 min per opiskelija). Opiskelija tekee ajanvarauksen Teams keskustelua varten opettajan kalenteriin.
10.3.22 : Ensimmäiset yksilölliset HOPS keskustelut (ajanvaraus/ 30 min per opiskelija). Opiskelija tekee ajanvarauksen Teams keskustelua varten opettajan kalenteriin.
15.3.22 : Ensimmäiset yksilölliset HOPS keskustelut (ajanvaraus/ 30 min per opiskelija). Opiskelija tekee ajanvarauksen Teams keskustelua varten opettajan kalenteriin.
23.3.22 Opiskelijabarometrin käsittely
25.5.2022: ajankohtaiset asiat, lukukauden päätös

Objective

The course Higher education study skills and working life skills II continues on and deepens the themes of course I. During the first year of studies, the student’s responsibility for the studies increases.
Higher education study skills
- The student can evaluate his/her activities as a student in higher education and recognise his/her development needs

- The student understands the importance of study skills for the ability to study and as a working life skill

- The student recognizes the disadvantages of prolonged problematic situations for his/her studies

- The student recognizes the significance of the evaluation of and reflection on his/her own activities (self-reflection skills) in higher education studies and in developing as an expert

- The student can act in study groups and teams, and promotes reaching the group's target

- The student recognizes the significance of community-orientation and joint rules in studies and working life

- The student can give and receive constructive feedback which also promotes learning

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

Progress in studies and the targeted study time
- The student is committed to target-oriented studying

Support services for students
- The student is familiar with the guidance and counselling services in UAS studies

SoleOPS and ISP
- The student is familiar with the contents and structure of the curriculum of his/her degree programme

- The student understands what ISP is and why it is created

- The student knows how to use SoleOPS

- The student knows the opportunities for the accreditation of studies and competence

Content

Higher education study skills
- The material related to study and working life skills in Messi, the study skills guides of other higher education institutions and other study skills material online

- Planning of time use and using a calendar

- Broaching a subject and getting help from different guidance actors

- Expertise – of which skills do the actions of an expert consist

- Group dynamic and teamwork skills

- A safe study environment, the rules and regulations of TUAS

- The rules of the study group, acting in a work and study community, acting in the worker role

- Students' ways and methods of giving and receiving feedback

- Practising feedback skills

Progress in studies and the targeted study time
- The significance of completing 55 cr for the financing of the UAS

- months of student financial aid

- right to be absent

Support services for students
Guidance and counselling services: tutor teacher, study guidance counsellor, study secretary, international relations coordinator, degree programme leader, head of education and research
Routes which support well-being: study counselling psychologist, students’ health care services (public health nurse, doctor's and psychologist's services), accessibility, reading proficiency tests
SoleOPS and ISP
- Curriculum: core studies, professional studies, practical training and thesis and elective studies; how and based on what to select them

- SoleOPS, enrolling for courses

- SoleOPS, enrolling to resit examinations

- Development discussions as a study and working life skill

- SoleOPS, creating and updating the ISP

- knowledge on the tasks and basic skill requirements in the field

- internationalisation opportunities, in the home country and abroad

- SoleOPS, instructions on the accreditation of studies and competence and electronic services

Materials

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itslearningistä

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, osallistumista tuutorin ja vertaistuutoreiden lähiopiskelupäiviin, itsenäinen hops suunnittelu ja osaamisen arviointi
Oppimissopimuksen aloittaminen, tarkentaminen
Tutustuminen innovaatiokompetensseihin, tehtävän aloittaminen ja vastaaminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin

Student workload

Oman oppimissopimuksen tekeminen, oman osaamisen arviointi.
27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija on osallistunut lähiopiskelupäiviin ja on suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija on osoittanut osaamista työskentelyssään.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
osallistuminen opintojakson lähiopiskelupäiviin ja itsenäiset tehtävät hyväksytysti suoritettu.
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty

Failed (0)

Hylätty: Opiskelija ei ole osallistunut lähiopiskelupäiviin, eikä ole suorittanut annettuja tehtäviä. Opiskelija ei ole osoittanut osaamista näytöin poissaoloistaan.

Go back to top of page