Higher Education Studies and Working Life Skills (1 cr)
Code: 1002358-3188
General information
- Enrollment
- 02.12.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 28.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Fine Arts
- Teachers
- Henna-Riikka Halonen
- Ismo Luukkonen
- Course
- 1002358
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lyhyt ohje prosessiportfoliolle: Portfolioon keräätte tekstiä ja kuvia oman taiteellisen opinnäytetyönne prosessista. Liittäkää siihen lopuksi myös arviointitilaisuuden herättämiä ajatuksia. Portfoliot ovat opetusmateriaalia seuraavien vuosikurssien opiskelijoille, joten esim. liian henkilökohtaisia asioita ei kannata siinä käsitellä.
Hyvä prosessiportfolio antaa kuvan koko taiteellisen opinnäytetyön prosessin ajalta syksystä kevääseen. Kirjaa mukaan ensimmäiset ideasi ja niiden kehittyminen teoksiksi ja taiteelliseksi portfolioksi. Millaisia päätöksiä, epäilyjä, onnistumisia ja haasteita sinulla oli? Ei ole tarkoitus, että palautat täyttä työpäiväkirjaa, vaan kuvaat tärkeimmät kehitysvaiheet. Jokainen prosessi on erilainen, joten sivumäärää ei ole määritelty.
Portfoliosta saat 1 op, joten sen ei ole tarkoitus olla valtavan pitkä. Runsas kuvitus matkan varrelta on eduksi: luonnoksia, testejä ja teoskuvia. Tekstityyli on vapaa, kunhan siitä välittyy yllä mainitut asiat. Prosessiportfolion tekstin pitää kuitenkin olla sellaista, että itse voit olla hyvillä mielin tietäessäsi, että sitä käytetään alempien vuosikurssien opetuksessa.
Objective
The student can create a plan to complete the studies and prepare him/herself for situations in job-hunting.
Developing working life skills – towards working life
- The student can apply what he/she has learned in a work environment
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire
ISP
- The student creates an employment and career plan
Content
Developing working life skills – towards working life
- training the use of innovative methods
- RDI/cooperatives/working life as a part of studies
- thesis as a part of studies and career planning
- entrepreneurship
- practical training
- working life skills
- cooperation with companies
ISP
- development discussion
- the graduation process
- opportunities for postgraduate studies