Skip to main content

Sponsorship (5 cr)

Code: 1002365-3005

General information


Enrollment
15.03.2021 - 02.06.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.06.2021 - 15.08.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaakko Haltia
Course
1002365
No reservations found for realization 1002365-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sponsorointi
Sponsorointiyhteistyö
Yhteensopivuus, fit, match, kongurenssi
Sponsorointimyynti
Oikeuksien omistaja, sponsoroija

Opintojakso alkaa Teams-palaverilla 3.6.2021 klo. 18. Läsnäolo välttämätön. Kutsu palaveriin lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, joka järjestelmässä on ilmoitettu.

Tehtävien palautus 15.8.2020 mennessä.

Objective

Opintojakson osan suoritettuaan opiskelija osaa
- kertoa sponsoroinnin merkityksestä ja kehityksestä
- arvioida sponsoroinnin merkitystä sekä sponsorin että sponsoroitavan näkökulmasta
- hakea, valita ja vertailla yhteistyökumppaneita
- laatia sponsorointisuunnitelman

Content

- sponsorointi ja yritysyhteistyö käsitteinä
- sponsoroinnin tavoitteet sponsorin ja sponsoroitavan kannalta
- sponsoriyhteistyön suunnittelu ja organisointi
- sponsorointisuunnitelman laatiminen
- sponsorointiin liittyvät sopimukset, määräykset ja lainsäädäntö

Materials

Jalonen H. ja muut "Arvonluonnin pelikirja - Urheilun ja liiketoiminnan rajapintaan", 2017, Turun ammattikorkeakoulun julkaisuja
Valanko, E. "Sponsorointi - Yhtiestyökumppanuus strategisena voimana" 2009, Talentum
Alaja, E. "Summapeliä - Sponsorointiyhteistyön käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 25, Jyväskylä, 2001
Alaja, E. "Tarinapeliä - Sponsorin käsikirja". Suomen urheilumuseosäätiön julkaisuja n:o 29, Jyväskylä, 2004
Skildum-Reid K.: www.powerponsorship.com
Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ry: www.sponsorointijatapahtumamarkkinointi.fi
Muu sponsorointiin liittyvä kirjallisuus

Teaching methods

Etäopinnot ja case studyt

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka

Student workload

Lukeminen ja opiskelu 40-50 tuntia
Tehtävät ja case studyt 50-60 tuntia

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksyttävästi suorittamiseen vaaditaan kaikkien tehtävien tekeminen ja palauttaminen määräaikaan mennessä.

Failed (0)

Opiskelija ei ole tehnyt ja palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä. Myös tehtäviin perehtymättömyys ja ylimalkainen ote saattavat aiheuttaa opintojakson hylkäämisen.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa rajoittanutta opintojakson sisältöjen hallintaa.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa hyvää opintojakson sisältöjen hallintaa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tekee ja palauttaa kaikki tehtävät määräaikaan mennessä. Opiskelija osoittaa erinomaista opintojakson sisältöjen hallintaa.

Further information

Paikkakiintiöt:
Turun AMK:15
campusonline:15

Go back to top of page