Skip to main content

Social Development and Social Influential Activities II (5 cr)

Code: YH00BF86-3002

General information


Enrollment
04.08.2018 - 02.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Joint Elective Studies
Teachers
Eero Linjama
Course
YH00BF86
No reservations found for realization YH00BF86-3002!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

YKV II on jatkoa YKV I:lle.
Opiskelija oppii vaikuttamista korkeakoulussa opiskelijaedustajana AMK-, tulosalue- tai yksikkötason toimielimissä, opiskelijakunnassa tai muissa opiskelijajärjestöissä, (esim. AMK-tason toimielimissä kuten laaturyhmässä tai koulutusalayhdistyksen puheenjohtajistossa, opiskelijakunnan hallituksessa tai edustajiston jäsenenä)
• Osallistuminen toimielimen toimintaan ja toimintatapojen kehittämiseen
• Vastuullinen viestiminen toimielimen toiminnasta muille opiskelijoille ja opiskelijoilta toimielimelle sekä keskeisille sidosryhmille
• Kehittämistehtävien suorittaminen (esim. opiskelijapalautteiden kerääminen ja analysoiminen sekä esittäminen toimielimessä/kokouksissa/työryhmissä/palautepäivässä, hakuoppaan tai OPSin tekstien kommentointi, Messin sivujen kehittäminen, verkkosivujen kehittäminen, sidosryhmäanalyysin ja viestintäsuunnitelman tekeminen)
• Toimielimen sääntöjen ja muiden toimintaa ohjaavien dokumenttien ja toimintatapojen kriittinen tarkastelu sekä toiminnan kehittäminen (päätöksenteko-organisaatio, kokousten ajat ja paikat, pöytäkirjat, dokumenttien säilytys ja saatavuus)

Objective

Compared to the course “Social development and influencing activities I”, the student proceeds to more demanding tasks. The student’s role is more responsible and goal-oriented than in the organ on the first course.


After completing the course, the student can

•take the initiative and work responsibly according to the targets of the community
•act according to principles of ethics and social responsibility
•act in a constructing manner to develop the organisation
•explain the significance of his/her position of trust in terms of development of education
•describe the significance of his/her ways of action in the organ’s activities
•use creative problem-solving methods in development tasks
•present the operating environment of the student unions and organisations of Finnish universities of applied sciences
•act in demanding tasks within the operating area

Content

The student learns about influencing at university level as a student representative in UAS, faculty or unit level organs, in the student union or other student associations, (e.g. UAS-level organs such as the quality group or as one of the presiding officers in the association specific for the field of education, in the Board of the student union or as a member of the representative body)

•Participating in the organ’s operations and in the development of its ways of action
•Responsible communication about the organ’s operations to other students and from the students to the organ and central stakeholder groups
•Completing development tasks (e.g. collecting and analysing student feedback and presenting it to the organ/at meetings/in teams/on feedback day, commenting on the texts in the Applicant's Guide or curriculum, developing Messi pages, developing the website, creating a stakeholder group analysis and communications plan)
•Critical examination of the organ’s rules, other documents that steer the operations and its ways of action and development of the operations (decision-making organisation, meeting times and places, minutes, storing and availability of the documents)

Materials

Oppimateriaalit määritellään tehtäväkohtaisesti. Opiskelija esittelee käytettävät oppimateriaalit itse oppimistehtäviensä suunnitelmissa.

Teaching methods

Projektityö: kirjallinen suunnitelma ja raportti toiminnasta sekä tuntikirjanpito.
Projektityöstä neuvotellaan etukäteen opettajan kanssa.
Opintojakson suorittaakseen opiskelija:
•osallistuu opiskelijakunnan järjestämään aloitustilaisuuteen sekä toiseen koulutustilaisuuteen
•laatii suunnitelman kurssin suorittamiseksi
•pitää kirjaa tehtävistään (ajankohta, käytetyt työtunnit, tehtävä, oppiminen)
•laatii oppimistehtävän (raportti, blogi tai portfolio)

Pedagogic approaches and sustainable development

Aktiivinen ja joustava oppiminen: Opiskelija voi aloittaa opintojakson milloin tahansa ottamalla yhteyttä vastuuopettajaan ja ilmoittautumalla opintojaksoon.
Opintojaksolla eteneminen on opiskelijan omalla vastuulla. Yhteisiä tapaamisia voidaan sopia noin kerran kuukaudessa. Tapaamisissa seurataan tehtävien etenemistä ja keskustellaan uusista aiheista.
Kansainvälisyys ja työelämälähtöisyys riippuu opiskelijasta.

Student workload

5 op = 133 h

Assessment criteria, approved/failed

HYLÄTTY: Opiskelija ei tee sovittuja tehtäviä.

Evaluation methods and criteria

Hyväksyttyyn arvosanaan vaaditaan suunnitellut ja oheistuksen mukaan tehdyt tehtävät sekä luotettava tuntikirjanpito.

Go back to top of page