Dance Kinesiology 2 (2 cr)
Code: 2011333-3001
General information
- Enrollment
-
02.12.2018 - 31.01.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 7 - 7
- Teachers
- Heidi Alppirinne
- Course
- 2011333
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Ajoitus: kevät 2019
Objective
Opiskelija kuvaa ja luokittelee tanssitreenauksen näkökulmasta tuki- ja liikuntaelimistön rakennetta, sen huoltoa sekä tanssivammojen ehkäisyä.
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa tanssijan terveyttä ja kuntoa ylläpitävän ravinto-ohjelman.
Opiskelija soveltaa ja kehittää tanssin teknisessä työskentelyssä tanssin kinesiologista tietoaan ja taitoaan.
Content
Opintojakso rakentuu tuki- ja liikuntaelimistön rakenteen ja liikkeen perusteista tanssitreenauksessa sekä kehonhuollon, tanssivammojen ehkäisyn ja tanssijan ravintotietouden perusteista.
Materials
Blandine Calais-Germain: Anatomy of movement
- Lisäksi materiaalia Optimassa
Teaching methods
Fyysiset harjoitteet, kirjallisuus, kirjoittaminen, oppimistehtävät.
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus, keskustelevat luennot, fyysiset harjoitteet. Kansainvälisyys toteutuu englannin kielisen kurssikirjallisuuden avulla.
Student workload
Lähiopetusta 20 x 90min. Loput työajasta on varattu oppimistehtävien tekemiseen ja kurssikirjallisuuteen tutustumiseen.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
-
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja vaaditussa laajuudessa sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.