Skip to main content

Ballet IV (2 cr)

Code: 2011501-3001

General information


Enrollment
29.08.2018 - 28.10.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
English
Seats
6 - 10
Teachers
Heidi Alppirinne
Course
2011501
No reservations found for realization 2011501-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Syksy 2018.
Baletin tekniikka.

Objective

Opiskelija saavuttaa baletille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään balettitreenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b

Teaching methods

Lähiopetus, fyysiset harjoitteet.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus, yhteisopettajuus.

Student workload

Kontaktitunnit 23 x 90min. Loput työajasta on varattu palautteisiin ja oman työskentelyn reflektointiin.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteena on sekä oppimisprosessi että lopputulos. Arvioitavat osa-alueet ovat fyysinen kyvykkyys, tanssitekninen ja somaattinen kyvykkyys, taiteellinen ja ilmaisullinen kyvykkyys, asenteellinen kyvykkyys sekä sosiaalinen kyvykkyys. Lisäksi opintojaksolla arvioidaan läsnäoloa, työskentelytaitoja ja oppimisasennetta.
Arviointi asteikolla 1-5 mutta poikkeustapauksessa arviointi voidaan suorittaa asteikolla hyväksytty-hylätty. Arvioinnin tukena käytetään tanssinopettajakoulutuksen arviointikehikkoa, jossa on määritelty arvosanakriteerit arvosanoille 1, 3 ja 5.
Opettajan tekemä arviointi. Jatkuva arviointi.

Failed (0)

Hylätty
Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Ei tavoitteiden suuntaista edistymistä tiedoissa ja taidoissa. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arviointikriteerit arvosanalle 1.
Opiskelija:
- kykenee toimimaan työryhmässä yhteisten tavoitteiden mukaan
- soveltaa annettuja ohjeita tarkoituksenmukaisesti työskentelyssään
- käyttää ja soveltaa ammattikäsitteitä sujuvasti taiteellisessa toiminnassa
- hallitsee monipuolisesti oman taiteenalansa ammattitekniikoita ja välineistöä
- Osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä ja -välineitä tavoitteellisesti.
- Osallistuu dialogisesti ja vastuullisesti vuorovaikutustilanteisiin.
- Asettaa omia oppimistavoitteitaan ja toimii niiden mukaisesti.
- Edistää osaamisellaan ryhmän tavoitteiden saavuttamista.
- Osaa toimia vastuullisesti ammattikentän käytäntöjen mukaan.
- Analysoi työkäytäntöjä ja niiden tulevaa kehitystä.

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit arvosanalle 3.
Opiskelija:
- tunnistaa oppimistapansa ja kykenee oppimistyyliensä kehittämiseen
- itsearvioi perustellusti taidollista ja taiteellista ammatillista osaamistaan
- yhdistää ja soveltaa aiemmin opittuja luovasti työskentelyssään
- kehittää osaamistaan eettisten ja ekologisten periaatteiden mukaisesti
- analysoi ja kehittää taiteellista ja taidekasvatuksellista toimintaansa
- Osaa arvioida työn vaatiman ajan ja aikatauluttaa työskentelynsä.
- Osaa suunnitella ja kehittää omaa työskentelyprosessiaan.
- Osoittaa hallitsevansa alansa tietoperustan.
- Kykenee ottamaan huomioon työryhmän jäsenten eri näkökulmat ja viemään omalta osaltaan työskentelyä kohti yhteistä päämäärää.
- Kykenee itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn.
- Tunnistaa työelämän nykyiset ja tulevat vaatimukset ja kehittää omaa osaamistaan niiden mukaan.
- Kykenee sovittelemaan ristiriitoja yhteiseen päämäärään pääsemiseksi.
- etsii uusia näkökulmia myös tuttuihin asioihin

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit arvosanalle 5
Opiskelija:
- hallitsee laajat esittävän taiteen taidot ja tiedot ja soveltaa niitä luovasti
- analysoi ja kehittää taiteenalansa työskentelytapoja
- analysoi ja edistää taiteenalansa kehitystä
- työskentelee ammatillisesti ja luovasti taiteenalansa erilaisissa työtehtävissä
- Osaa analysoida työskentelyprosessinsa vaiheet.
- Osaa soveltaa työssään teoreettista tietoa ja omia käytännön kokemuksiaan sekä kehittää erilaisia ratkaisumalleja.
- Toimii tavoitteellisesti ja rakentavasti erilaisista toimijoista koostuneessa moniammatillisessa ryhmässä.
- Kehittää omia ja muiden ideoita syvällisemmiksi ja etsii uusia näkökulmia myös tuttuihin asioihin.
- Kehittää osaamistaan ammattialan verkostoissa.
- Osaa ideoida ja toteuttaa luovia ratkaisuja ammatillisissa tehtävissä ja tilanteissa.
- Osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuja ja työelämän käytäntöjä.
- Osaa toimia vastuullisesti ja kehittävästi toimintaympäristön edellytykset ja resurssit huomioon ottaen.

Go back to top of page