Contemporary Dance IIIb (3 cr)
Code: 2011360-3001
General information
- Enrollment
-
02.01.2019 - 03.03.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 10
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Nykytanssitekniikka. Sisältöä lähestytään nykytanssille ominaisten työtapojen ja fyysisten harjoitteiden kautta opettajan ohjauksessa. Nykytanssin tekniikkajakso III b toteutetaan opintojen kolmantena kevätlukukautena. Kontaktitunnit annetun työohjelman mukaan.
Objective
Opiskelija saavuttaa nykytanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään nykytanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.
Content
Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä seitsemänä opintojaksona (I – IV opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b, II a + b, III a + b, IV a.
Teaching methods
Työelämälähtöinen lähiopetus, fyysiset harjoitteet, itsenäinen työskentely, ryhmätyöskentely, vertaispalaute, reflektio.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteisopettajuus, lähiopetus, demonstraatiot, ongelmanratkaisu, yksilöllinen työskentely, parityöskentely, ryhmätyö, käännetty luokkahuone, vertaispalaute. Kansainvälisyysoppiminen toteutuu osittain englanninkielisenä opetuksena.
Henkilökohtaiset palautekeskustelut jakson päätteeksi.
Student workload
Nykytanssin tekniikkaharjoitukset.
Opiskelijan työmäärän mitoitus:
81h opiskelijan työtä, josta kontaktiopetusta 35 x 90min. Loput työajasta on varattu omatoimiseen työskentelyyn ja oman työn reflektointiin.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteena on sekä oppimisprosessi että lopputulos. Arvioitavat osa-alueet ovat fyysinen kyvykkyys, tanssitekninen ja somaattinen kyvykkyys, taiteellinen ja ilmaisullinen kyvykkyys, asenteellinen kyvykkyys sekä sosiaalinen kyvykkyys. Lisäksi opintojaksolla arvioidaan läsnäoloa, työskentelytaitoja ja oppimisasennetta.
Arviointi asteikolla 1-5 mutta poikkeustapauksessa arviointi voidaan suorittaa asteikolla hyväksytty-hylätty. Arvioinnin tukena käytetään tanssinopettajakoulutuksen arviointikehikkoa, jossa on määritelty arvosanakriteerit arvosanoille 1, 3 ja 5.
Opettajan tekemä arviointi. Jatkuva arviointi.
Failed (0)
Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Ei tavoitteiden suuntaista edistymistä tiedoissa ja taidoissa. Opiskelija osallistuu puutteellisesti tuntitilanteeseen ja ryhmän vuorovaikutustilanteisiin.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointikriteerit arvosanalle 1.
Opiskelija:
- kykenee toimimaan työryhmässä yhteisten tavoitteiden mukaan
- soveltaa annettuja ohjeita tarkoituksenmukaisesti työskentelyssään
- käyttää ja soveltaa ammattikäsitteitä sujuvasti taiteellisessa toiminnassa
- hallitsee monipuolisesti oman taiteenalansa ammattitekniikoita ja välineistöä
- Osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä ja -välineitä tavoitteellisesti.
- Osallistuu dialogisesti ja vastuullisesti vuorovaikutustilanteisiin.
- Asettaa omia oppimistavoitteitaan ja toimii niiden mukaisesti.
- Edistää osaamisellaan ryhmän tavoitteiden saavuttamista. Osaa toimia vastuullisesti ammattikentän käytäntöjen mukaan.
- Analysoi työkäytäntöjä ja niiden tulevaa kehitystä.
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointikriteerit arvosanalle 3.
Opiskelija:
- tunnistaa oppimistapansa ja kykenee oppimistyyliensä kehittämiseen
- itsearvioi perustellusti taidollista ja taiteellista ammatillista osaamistaan
- yhdistää ja soveltaa aiemmin opittuja luovasti työskentelyssään
- kehittää osaamistaan eettisten ja ekologisten periaatteiden mukaisesti
- analysoi ja kehittää taiteellista ja taidekasvatuksellista toimintaansa
- Osaa arvioida työn vaatiman ajan ja aikatauluttaa työskentelynsä.
- Osaa suunnitella ja kehittää omaa työskentelyprosessiaan.
- Osoittaa hallitsevansa alansa tietoperustan.
- Kykenee ottamaan huomioon työryhmän jäsenten eri näkökulmat ja viemään omalta osaltaan työskentelyä kohti yhteistä päämäärää.
- Kykenee itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn.
- Tunnistaa työelämän nykyiset ja tulevat vaatimukset ja kehittää omaa osaamistaan niiden mukaan.
- Kykenee sovittelemaan ristiriitoja yhteiseen päämäärään pääsemiseksi.
- etsii uusia näkökulmia myös tuttuihin asioihin
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikriteerit arvosanalle 5.
Opiskelija:
- hallitsee laajat esittävän taiteen taidot ja tiedot ja soveltaa niitä luovasti
- analysoi ja kehittää taiteenalansa työskentelytapoja
- analysoi ja edistää taiteenalansa kehitystä
- työskentelee ammatillisesti ja luovasti taiteenalansa erilaisissa työtehtävissä
- Osaa analysoida työskentelyprosessinsa vaiheet.
- Osaa soveltaa työssään teoreettista tietoa ja omia käytännön kokemuksiaan sekä kehittää erilaisia ratkaisumalleja.
- Toimii tavoitteellisesti ja rakentavasti erilaisista toimijoista koostuneessa moniammatillisessa ryhmässä.
- Kehittää omia ja muiden ideoita syvällisemmiksi ja etsii uusia näkökulmia myös tuttuihin asioihin.
- Kehittää osaamistaan ammattialan verkostoissa.
- Osaa ideoida ja toteuttaa luovia ratkaisuja ammatillisissa tehtävissä ja tilanteissa.
- Osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisuja ja työelämän käytäntöjä.
- Osaa toimia vastuullisesti ja kehittävästi toimintaympäristön edellytykset ja resurssit huomioon ottaen.
Further information
Palautteen antaminen ja saaminen ovat erottamaton osa kontaktitunteja. Tunneilla pyritään vuorovaikutteiseen ja dialogiseen työskentelyyn. Opiskelijoita kannustetaan palautteen antamiseen niin opintojakson aikana kuin sen päätyttyäkin. Opintojaksopalaute kerätään kirjallisena opintojakso-osan viimeisellä kontaktitunnilla.