Siirry suoraan sisältöön

Tanssikinesiologia 4 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 2011383-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 31.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
7 - 10
Opettajat
Heidi Alppirinne
Opintojakso
2011383
Toteutukselle 2011383-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Sisältö: Faskia (rakenne, toiminta ja huolto)
Ajoitus: kevät 2019

Tavoitteet

Opiskelija kuvaa ja luokittelee tanssitreenauksen näkökulmasta tuki- ja liikuntaelimistön rakennetta, sen huoltoa sekä tanssivammojen ehkäisyä.
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa tanssijan terveyttä ja kuntoa ylläpitävän ravinto-ohjelman.
Opiskelija soveltaa ja kehittää tanssin teknisessä työskentelyssä tanssin kinesiologista tietoaan ja taitoaan.

Sisältö

Opintojakso rakentuu tuki- ja liikuntaelimistön rakenteen ja liikkeen perusteista tanssitreenauksessa sekä kehonhuollon, tanssivammojen ehkäisyn ja tanssijan ravintotietouden perusteista.

Oppimateriaalit

- Philman &Luomala: Faskia-terapian ja liikkeen näkökulmasta, VK-kustannus Oy
-Thomas W.Myers: Anatomy Trains, VK kustannus Oy
- Luigi Stecco suom. Tiina Lahtinen-Suopanki: Lihaksistoon liittyvien faskioiden fysiologia, Medirehabook kustannus Oy

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, projektioppiminen, toiminnallinen oppiminen, tehtäväperustaisuus, opiskelijakeskeinen oppiminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, tehtävät ja keskustelut. Opintojaksolla käytetään mm. latinan- ja englanninkielistä materiaalia (kansainvälisyys).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

20 x 90min lähiopetusta. Loput työajasta on varattu opintomateriaaliin tutustumiseen ja oppimistehtävien tekemiseen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja keskusteluihin, oppimistehtävien laatiminen määräajassa ja mitassa.
-
Hylätty:
Poisoloja lähiopetuksesta yli 20%. Oppimistehtävät ovat jääneet tekemättä tai ne on tehty puutteellisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo lähiopetuksessa, aktiivisuus vuorovaikutustilanteissa, oppimistehtävät.

Siirry alkuun