Tanssikinesiologia 4 (2 op)
Toteutuksen tunnus: 2011383-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2018 - 31.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 7 - 10
- Opettajat
- Heidi Alppirinne
- Opintojakso
- 2011383
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Sisältö: Faskia (rakenne, toiminta ja huolto)
Ajoitus: kevät 2019
Tavoitteet
Opiskelija kuvaa ja luokittelee tanssitreenauksen näkökulmasta tuki- ja liikuntaelimistön rakennetta, sen huoltoa sekä tanssivammojen ehkäisyä.
Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa tanssijan terveyttä ja kuntoa ylläpitävän ravinto-ohjelman.
Opiskelija soveltaa ja kehittää tanssin teknisessä työskentelyssä tanssin kinesiologista tietoaan ja taitoaan.
Sisältö
Opintojakso rakentuu tuki- ja liikuntaelimistön rakenteen ja liikkeen perusteista tanssitreenauksessa sekä kehonhuollon, tanssivammojen ehkäisyn ja tanssijan ravintotietouden perusteista.
Oppimateriaalit
- Philman &Luomala: Faskia-terapian ja liikkeen näkökulmasta, VK-kustannus Oy
-Thomas W.Myers: Anatomy Trains, VK kustannus Oy
- Luigi Stecco suom. Tiina Lahtinen-Suopanki: Lihaksistoon liittyvien faskioiden fysiologia, Medirehabook kustannus Oy
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, projektioppiminen, toiminnallinen oppiminen, tehtäväperustaisuus, opiskelijakeskeinen oppiminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, tehtävät ja keskustelut. Opintojaksolla käytetään mm. latinan- ja englanninkielistä materiaalia (kansainvälisyys).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
20 x 90min lähiopetusta. Loput työajasta on varattu opintomateriaaliin tutustumiseen ja oppimistehtävien tekemiseen.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja keskusteluihin, oppimistehtävien laatiminen määräajassa ja mitassa.
-
Hylätty:
Poisoloja lähiopetuksesta yli 20%. Oppimistehtävät ovat jääneet tekemättä tai ne on tehty puutteellisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Läsnäolo lähiopetuksessa, aktiivisuus vuorovaikutustilanteissa, oppimistehtävät.