Siirry suoraan sisältöön

Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 (2op)

Toteutuksen tunnus: 2011513-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2018 - 02.11.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
englanti
Paikat
6 - 12
Opettajat
Heidi Alppirinne
Opintojakso
2011513

Toteutukselle Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 2011513-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Syksy 2018.
Tanssin liikeanalyysi.

Tavoitteet

Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.

Sisältö

Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä.

Opetusmenetelmät

Lähioppiminen, fyysiset harjoitteet, keskustelut, oppimistehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, luennot, fyysiset harjoitteet, keskustelut, oppimistehtävät. Kansainvälisyys: opettaja käyttää opetuksessaan sekä suomen että englannin kieltä. Oppimateriaali on englanniksi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työn mitoitus:
54 opiskelijan työtä, josta lähiopetus 20 x 90min. Loput työajasta on varattu annettujen tehtävien tekemiseen.
Oppimistehtävät annetaan lähiopetuksessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen. Arviointi jatkuvan arvioinnin periaatteella.
Hylätty:
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Arviointi jatkuvan arvioinnin periaatteella.
Opettajan tekemä arviointi.

Siirry alkuun