Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 (2op)
Toteutuksen tunnus: 2011513-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.08.2018 - 02.11.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2018 - 31.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 6 - 12
- Opettajat
- Heidi Alppirinne
- Opintojakso
- 2011513
Toteutukselle Tanssin liike- ja teosanalyysi 3 2011513-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Syksy 2018.
Tanssin liikeanalyysi.
Tavoitteet
Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.
Sisältö
Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä.
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, fyysiset harjoitteet, keskustelut, oppimistehtävät.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, luennot, fyysiset harjoitteet, keskustelut, oppimistehtävät. Kansainvälisyys: opettaja käyttää opetuksessaan sekä suomen että englannin kieltä. Oppimateriaali on englanniksi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työn mitoitus:
54 opiskelijan työtä, josta lähiopetus 20 x 90min. Loput työajasta on varattu annettujen tehtävien tekemiseen.
Oppimistehtävät annetaan lähiopetuksessa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen. Arviointi jatkuvan arvioinnin periaatteella.
Hylätty:
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimisprosessi, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suoritus sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Arviointi jatkuvan arvioinnin periaatteella.
Opettajan tekemä arviointi.