Skip to main content

New Models of Marketing (5cr)

Code: 3041233-3001

General information


Enrollment
02.12.2018 - 20.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 18.04.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Teachers
Kai Schleutker
Course
3041233

Unfortunately, no reservations were found for the realization New Models of Marketing 3041233-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Contents:
- Multichannel marketing
- Digital marketing environment - what does it mean ?
- D.M. vocabulary
- Digital Marketing funnel
- SEO
- Campaigns in digital environment
- Conversion and analytics
- Creating engagement and advocacy in digital environment

Objective

Having completed the course, the student is able to
- identify ecosystem of the new marketing
- engage customers in different stages of their user journey
- explain the impact of search engine optimization through valuable content
- operate modern marketing channels and tools.

Content

Inbound and content marketing overview
Objectives, content formats and distribution through various channels
Measuring results

Materials

Web-based material (articles, blogs and test-tools)
Material supported by Google Academy

Teaching methods

Lectures (presence >80% is obligatory)
Case -studies
Finding sources in internet

Pedagogic approaches and sustainable development

Supported by methods of innovative pedagogy through building on
- individual effort and development
- team work methods
- networking

Student workload

Presentations and discussion during lectures
Individual exams (2)
Case reports made in groups

Failed (0)

Opiskelija ei
- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia

Assessment criteria, excellent (5)

Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.

Go back to top of page