Skip to main content

Developing the Business (10 cr)

Code: KH00BG80-3001

General information


Enrollment
02.12.2018 - 30.04.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 - 10
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Emmanuel Querrec
Marita Nummi-Wikström
Maria Välivirta Havia
Päivi Killström
Marianne Renvall
Course
KH00BG80
No reservations found for realization KH00BG80-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Oman osuuskunnan toiminnan kehittäminen ja parantaminen.
Osuuskunnan liikeidean ja strategian jatkojalostus.
Omien tuotteiden ja palveluiden kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi.

Objective

Having completed this unit the student can
- apply the different business theories when developing the sales and marketing of the co-operative's products and services
- acknowledge the different features in customer groups' buying behaviour
- is aware of the co-opertave's strengths and can target them in action in an approppriate way
- takes care of the co-operative's stakeholder contacts (internal and external customers)

Content

Student's theoretical knowlwdbase about doing business is deepened by running the co-operative
Student takes part in the business in his/her own role. Student partivipates in the agreed meetings, discussions and other activities. Student reflects his/her actions in the agreed communication platforms and keepes a portfolio of his/her own work.
Student applies the theory into practise in a goal-oriented attitude and gives related evidence evidence in his/hwer portfolio
Students can have different goals and roles in their action

Teaching methods

Yksilö:
Opiskelija osallistuu osuuskunnan toiminnan ja tehtävien kehittämiseen tavoitteellisesti ja järjestelmällisesti. Opiskeija edistää hyvää osuuskunnan hyvää henkeä ja edesauttaa omalla panoksella osuuskunnalle asetettuja tavoitteita.
Opiskelija sitoutuu yrityksen laadunhallintaan ja sen kehittämiseen arvioimalla toimintaa ammattimaisten työkalujen ja toimintamallien avulla.
Tiimi:
Opiskelijoiden toiminnan tuloksena osuuskunta toimii kehitys- ja kasvuhakuisesti, analysoi, arvioi ja parantaa toimintaansa jatkuvasti sekä tuottaa arvoa asiakkailleen. Tiimi kehittää esiintymis- ja pitchaus-taitojaan. Osuuskunta kehittää ja ottaa käyttöönsä laadunhallintajärjestelmän jolla taataan osuuskunnan toiminnan laadun jatkokehittyminen. Laadunhallinnassa arvioitavia kohteita ovat mm. johtajuus ja yrittäjyys, strategia, henkilöstö, kumppanuudet ja resurssit, prosessit, tuotteet ja palvelut, asiakastulokset, henkilöstötulokset ja yhteiskunnalliset tulokset.
Tiimin toiminta kehittyy asiakasprojekteja tehdessä. Projekteissa toiminnan kehittäminen lähtee aina asiakkaan lähtökohdista ja tarpeista. Tiimi hyödyntää saamaansa asiakaspalautteen oman toimintansa kehittämiseen. Tiimi ottaa käyttöön työkaluja asiakaspalautteen systemaattiseen keräämiseen ja hyödyntämiseen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan BisnesAkatemiassa. BisnesAkatemiassa käytetään nelivetomallia, johon kuuluvat treenit, projektit, lukeminen sekä oppimissopimus. Jakso kehittää opiskelijan tiimityöskentelyn ja aktiivisen toiminnan taitoja. Projektien kautta toteutuu monipuolinen työelämälähtöisyys.

Student workload

Yksilö:
Opiskelija laatii lukuohjelman tukemaan omaa ammatillista kehittymistään. Lukemisesta ja tiedonhausta kehittyy luonteva vahvuus joka osa opiskelijan arkea.
Opiskelija lukee sovitut kirjat ja muut materiaalit sekä etsii aktiivisesti tarvitsemaansa tietoa.
Opiskelija lukee ja reflektoi vähintään 3 kirjaa ja lisäksi vastaavaa materiaalia yhden kirjan sisällön verran (artikkelit, TED Talkit, ym.). Reflektio laaditaan omaan portfolioon.
Opiskelija osallistuu treeneihin, joissa perehdytään vaativaan liiketalouden sekä toiminnan kehittämisen teorioihin ja syventää osaamistaan omilla erikoistumisalueilla.
Opiskelija korvaa poissaolonsa osallistumalla toisen tiimin vastaavan tason/aiheen treeneihin.
Opiskelija päivittää oppimissopimuksensa, pitää päiväkirjaa tekemisistään, ja kehittää portfoliotaan mahdollisen portfolio-opinnäytetyönsä suuntaan.
Opiskelija löytää kehityskohteita tuotetuista motoroloista ja siirtää niitä käytäntöön.
Tiimi:
Tiimi kehittää lukupiiriään oppimisen tueksi siten, että syvällisen tiedon hakeminen ja omaksuminen tukee yksilön oppimista sekä tiimin toiminnan kehittämistä.
Opiskelijat ovat vastuussa treenien laadullisesta kehittymisestä joka tähtää syvemmän ammatillisen osaamisen lisääntymiseen. Saatua tietoa sovelletaan asiakkaiden ongelmien ratkomiseen ja tiimin oman toiminnan kehittämiseen. Tiimi osaa hyödyntää Motorolan kehityskohteiden löytämiseen ja siirtää niitä käytäntöön
Opiskelijan oppimissopimus ottaa huomioon tiimin kehittymisen tavoitteita. Tiimi huomioi ja tukee yksittäisten opiskelijan ammatillista kehittymistä.

Evaluation methods and criteria

Kokonaistyömäärä on noin 135 tuntia. Opiskelijan työmäärä perustuu tiedonhankintaan, , aktiivisiin työtunteihin, viikoittaisiin treeneihin ja luettuihin kirjoihin/materiaaleihin ja niiden reflektioihin. Osallistuminen treeneihin on pakollista. Jos jostain syystä opiskelija ei pääse oman tiimin treeneihin, poissaolo korvataan osallistumalla jonkun rinnakkaisryhmän treeneihin. Työtunteja on tultava vähintään100 h. (Aktiiviset työtunnit, treenit, lukupiirit, raportointi) tämän lisäksi tiedonhankintaa 35h.

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajalta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.). Opiskelija vakuuttaa portfoliollaan ja raportillaan osaamisensa ja oppimisensa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

opiskelija osaa:
- suunnitella liiketoimintaa ammattimaisten työkalujen avulla
- huomioida asiakastarpeet ja -vaatimukset
- parantaa toimintaansa ja korjata poikkeamat sovitun mukaisesti
-tekee tiimissä työtä tavoitteiden eteen

Assessment criteria, good (3-4)

opiskelija osaa
- kehittää liiketoimintaa ammattimaisten työkalujen avulla
- kerätä ja hyödyntää asiakaspalautetta ja lähtötietoja aktiivisesti ja ennakoivasti
- löytää parannusideoita ja poikkeamia toiminnasta, ja kykenee ratkaisemaan asiat yhdessä tiimin kanssa
- tekee aktiivisesti työtä tavoitteiden eteen

Assessment criteria, excellent (5)

opiskelija osaa:
- kriittisesti ja analysoiden kehittää liiketoimintaa ammattimaisten työkalujen ja asiantuntijaverkoston avulla
- hyödyntää laadunhallinnan työkaluja tuottavasti, sekä kerätä ja hyödyntää asiakaspalautetta ja lähtötietoja aktiivisesti ja ennakoivasti
- luoda rohkeasti uutta liiketoimintaa ja kokeilla uusia ratkaisuja hyödyntäen tiimin voimavaroja
- on valmis ottamaan riskejä, ja panostamaan osaamistaan ja voimavarojaan sekä muuttamaan toimintaansa muuttuvan toimintaympäristön mukaan

Further information

Tarkoitettu BisnesAkatemiassa toimiville opiskelijoille.

Go back to top of page