Asiakaslähtöinen myyntityö (15op)
Toteutuksen tunnus: KH00BH04-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 31.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 - 15
- Lähiosuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Salo IoT Campus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Annika Karppelin
- Kai Schleutker
- Taru Kankaanpää
- Ryhmät
-
PLIISS16BAPLIISS16BA
- Opintojakso
- KH00BH04
Toteutukselle Asiakaslähtöinen myyntityö KH00BH04-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Ostokäyttäytymisen perusteita
Myyntiprosessin teoria
Myyntityön suunnittelu ja toteutus, budjetointi ja seuranta
Asiakas- ja ratkaisukeskeinen myyntityö
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa valita myyntityön kohderyhmät ja asettaa myynnille tavoitteet ja aikataulun
- ymmärtää asiakaskunnan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat asiat ja suunnittelee myyntityön sen mukaisesti
- hallitsee ja toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet (myös sosiaalinen myynti)
- osaa valita myyntityölleen sopivat ja kustannustehokkaat myyntikanavat
- ymmärtää asiakkaan tarpeet sekä käyttää myyntitilanteen edellyttämiä vuorovaikutustaitoja
- osaa luoda positiivista tunnelmaa osana myyntitiimiä varmistaakseen koko ryhmän myyntitavoitteen saavuttamisen
Sisältö
Ostokäyttäytymisen perusteita
Myyntiprosessin teoria
Myyntityön suunnittelu ja toteutus, budjetointi ja seuranta
Asiakas- ja ratkaisukeskeinen myyntityö
Opetusmenetelmät
Opiskelija toteuttaa myyntikampanjan sisäisenä tai ulkoisena projektina: sisäisesti niin, että tuotteistaa ja myy osuuskunnan omia/BA:n palveluita ja tuotteita tai ulkoisena niin, että toimeksiantajana on BA:n ulkopuolinen yritys, yhteisö, organisaatio.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteutetaan BisnesAkatemiassa. BisnesAkatemiassa käytetään nelivetomallia, johon kuuluvat treenit, projektit, lukeminen sekä oppimissopimus.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana muodostuu opiskelijan itse laatiman portfolion, itsearvioinnin, vertaisarvioinnin sekä valmentajien muodostaman arvioinnin perusteella. Opiskelija on itse vastuussa vertaisarvioinnin keräämisestä projektiryhmänsä jäseniltä sekä toimeksiantajalta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija
organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
ymmärtää ostokäyttäytymisen perusteita ja hallitsee myynnin perustyökalujen käytön
huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana hyvä (3-4), opiskelija
organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
toimii itsenäisesti myyntikampanjassa projektipäällikön tai muun roolin mukaisesti
hallitsee budjetoinnin ja myynnin muut työkalut
osaa kehittää omaa ratkaisukeskeistä myyntitaitoaan asiakaspalautteen mukaisesti
saavuttaa myyntitavoitteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
toimii itsenäisesti myyntikampanjassa projektipäällikön tai muun roolin mukaisesti
hallitsee budjetoinnin ja myynnin muut työkalut
osaa kehittää omaa ja muiden ratkaisukeskeistä myyntitaitoa asiakaspalautteen mukaisesti
arvioi ja kehittää asiantuntijuuttaan myynnissä monipuolisesti ja tavoitteellisesti
toimii ja tekee päätöksiä vaativissa tilanteissa
saavuttaa tai ylittää myyntitavoitteet.