Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen myyntityö (15op)

Toteutuksen tunnus: KH00BH04-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 31.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 - 15
Lähiosuus
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Annika Karppelin
Kai Schleutker
Taru Kankaanpää
Ryhmät
PLIISS16BA
PLIISS16BA
Opintojakso
KH00BH04

Toteutukselle Asiakaslähtöinen myyntityö KH00BH04-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Ostokäyttäytymisen perusteita
Myyntiprosessin teoria
Myyntityön suunnittelu ja toteutus, budjetointi ja seuranta
Asiakas- ja ratkaisukeskeinen myyntityö

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa valita myyntityön kohderyhmät ja asettaa myynnille tavoitteet ja aikataulun
- ymmärtää asiakaskunnan ostokäyttäytymiseen vaikuttavat asiat ja suunnittelee myyntityön sen mukaisesti
- hallitsee ja toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet (myös sosiaalinen myynti)
- osaa valita myyntityölleen sopivat ja kustannustehokkaat myyntikanavat
- ymmärtää asiakkaan tarpeet sekä käyttää myyntitilanteen edellyttämiä vuorovaikutustaitoja
- osaa luoda positiivista tunnelmaa osana myyntitiimiä varmistaakseen koko ryhmän myyntitavoitteen saavuttamisen

Sisältö

Ostokäyttäytymisen perusteita
Myyntiprosessin teoria
Myyntityön suunnittelu ja toteutus, budjetointi ja seuranta
Asiakas- ja ratkaisukeskeinen myyntityö

Opetusmenetelmät

Opiskelija toteuttaa myyntikampanjan sisäisenä tai ulkoisena projektina: sisäisesti niin, että tuotteistaa ja myy osuuskunnan omia/BA:n palveluita ja tuotteita tai ulkoisena niin, että toimeksiantajana on BA:n ulkopuolinen yritys, yhteisö, organisaatio.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan BisnesAkatemiassa. BisnesAkatemiassa käytetään nelivetomallia, johon kuuluvat treenit, projektit, lukeminen sekä oppimissopimus.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana muodostuu opiskelijan itse laatiman portfolion, itsearvioinnin, vertaisarvioinnin sekä valmentajien muodostaman arvioinnin perusteella. Opiskelija on itse vastuussa vertaisarvioinnin keräämisestä projektiryhmänsä jäseniltä sekä toimeksiantajalta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija
organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
ymmärtää ostokäyttäytymisen perusteita ja hallitsee myynnin perustyökalujen käytön
huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyvä (3-4), opiskelija
organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
toimii itsenäisesti myyntikampanjassa projektipäällikön tai muun roolin mukaisesti
hallitsee budjetoinnin ja myynnin muut työkalut
osaa kehittää omaa ratkaisukeskeistä myyntitaitoaan asiakaspalautteen mukaisesti
saavuttaa myyntitavoitteet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija
organisoi ja toteuttaa myyntikampanjan
huolehtii, että myyntikampanja viedään päätökseen ja arvioidaan asianmukaisesti
toimii itsenäisesti myyntikampanjassa projektipäällikön tai muun roolin mukaisesti
hallitsee budjetoinnin ja myynnin muut työkalut
osaa kehittää omaa ja muiden ratkaisukeskeistä myyntitaitoa asiakaspalautteen mukaisesti
arvioi ja kehittää asiantuntijuuttaan myynnissä monipuolisesti ja tavoitteellisesti
toimii ja tekee päätöksiä vaativissa tilanteissa
saavuttaa tai ylittää myyntitavoitteet.

Siirry alkuun