Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation (2 op)
Toteutuksen tunnus: 100116-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2018 - 20.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
14.01.2019 - 05.04.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
- Opettajat
- Hilkka Bergman
- Minna Björkberg-Suominen
- Ryhmät
-
PLIITS18kitiPLIITS18kiti
- Opintojakso
- 100116
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opiskelija oppii kommunikoimaan suullisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.
Tavoitteet
Opiskelija osaa kommunikoida suullisesti työelämän tavallisissa viestintätilanteissa.
Sisältö
Opiskelija osaa
- kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksistaan ja –tehtävistään
- kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa
- viestiä asiakaslähtöisesti
- käyttää oman alan keskeistä terminologiaa
Oppimateriaalit
Opettajan omaa materiaalia
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää suullisen kielitaidon harjoittelua yksilö-, pari- ja ryhmätehtävinä lähiopetuksessa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso suoritetaan rinnakkain kirjallisen Svenska i arbetslivet -opintojakson kanssa viikoilla 3-13.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla pidetään yksi suullinen esitys koko ryhmälle ja suullinen esittely pienryhmälle ja näissä harjoitellaan ammattisanaston käyttöä. Lisäksi tehdään työnhakuvideo, harjoitellaan työelämän suullisia tilanteita ja työnhakua ruotsiksi sekä valmistaudutaan suullisen kielitaidon tenttiin. 53 h opiskelijan työtä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvosana (1-5) muodostuu aktiivisesta osallistumisesta suulliseen harjoitteluun lähiopetuksessa ja opintojakson aikana annettuun suulliseen näyttöön.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija pystyy viestimään yksinkertaisissa arkielämän tilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija pystyy viestimään spontaanisti useimmissa arki- ja työelämän tilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija pystyy viestimään sujuvasti ja luontevasti kaikissa arki- ja työelämän tilanteissa.
Lisätiedot
Suulliseen tenttiin osallistuminen edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa (läsnäolovaatimus 75%) ja suullisten tehtävien hyväksyttyä suorittamista.