Skip to main content

Finnish Language and Communication (3 cr)

Code: 1001006-3060

General information


Enrollment
13.09.2019 - 04.11.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.10.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Johanna Vaaherkumpu
Course
1001006
No reservations found for realization 1001006-3060!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Suomen kielen ja viestinnän opinnoissa perehdyt asiantuntija- ja työyhteisöviestintään. Opintojaksolla harjoittelet työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.
Opintojakson jälkeen osaat
• toimia oman alasi viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
• ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja ammattialan käytännöt.
oman alan ammattitekstien analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen
• asiatyylin tunnuspiirteet
• työelämän puheviestintätilanteet
• omien viestintätaitojen arviointi

Lähitunnit:
-8.11. klo 9-13.00
-11.11. klo 12-15.00
-21.11. klo 9-12.00
-27.11. klo 13-15.00
-2.12. klo 9-13.00
• palautteen anto ja vastaanotto

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Materials

Opettajan osoittama.

Teaching methods

Lähiopetus
Itsenäinen työskentely verkossa
Pedagogiset toimintatavat
Yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen ja analyyttinen osaaminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen ja analyyttinen osaaminen.

Student workload

Kielenhuolto-, kirjoitustehtävät sekä puheviestinnän tehtävät.
3 op

Evaluation methods and criteria

Lähitunnit ja erilaiset tehtävät.
Suullinen presentaatio.

Go back to top of page