Skip to main content

Interim Report of the Development Project (10 cr)

Code: 5011137-3006

General information


Enrollment
17.06.2019 - 09.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
9 cr
RDI portion
9 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 100
Teachers
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Kari Salonen
Raija Nurminen
Virpi Sulosaari
Anne Rouhelo
Katja Heikkinen
Marjo Salmela
Tiina Hautala
Course
5011137
No reservations found for realization 5011137-3006!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

1) Kehittämisprojektin väliseminaarin suunnittelu ja toteutus
2) Väliseminaariraportin laadinta ohjeen mukaan

Objective

Interim Report of the Development Project (i.e. thesis), 10 cr
Objectives
Students will learn to
- Specify the knowledge basis and framework of their development project
- Describe the research or research development approach they useto acquire material for their development project 
- Draw up written reports on their progress
- Assess their cooperation with the commissioner’s representatives and other key participants
- Critically assess their project management skills regardind the implementation of the development project

Content

Contents
- Interim report of the development project
- Presentation in the development project’s steering group or project group
- Peer assessment

Materials

Kehittämisprojektin aiheeseen/ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä menetelmiin liittyvä kirjallisuus.

Teaching methods

Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

• Väliraportti perustuu kehittämisprojektin alustavaan kirjalliseen raporttiin, palautus Optimaan, sisältösivut + nimiösivu, sisällys ja mahdolliset liitteet. Tarkista ohjeet Optimasta.
• Väliseminaari toteutetaan työyhteisössä / tilaajaorganisaatiossa ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla. Opiskelija vastaa väliseminaarin suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista.
Kehittämisprojektin väliraportin laadintaohjeen mukaan, jota on edeltänyt kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus, kirjallisuuskatsaus ja kehittämisprojektin suunnitelman laadinnat hyväksytysti, yhteensä 270 tuntia.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty
Opiskelija osaa väliraportissaan
• arvioida kehittämisprojektinsa tietoperustaa ja viitekehystä sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida käyttämäänsä tutkimuksellista kehittämisotetta tai tutkimusotetta kehittämisprojektinsa aineistojen ja materiaalien hankinnassa sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida tekemäänsä yhteistyötä toimeksiantajan edustajien ja muiden keskeisten toimijoiden kanssa sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida kriittisesti omia kehittämisprojektin toteuttamiseen liittyviä projektinhallinnan osaamisiaan sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• raportoida kirjallisesti kehittämisprojektinsa etenemistä – raportointi on analysoivaa ja arvioivaa sekä kehittämiskohteita ja niitä edistäviä menetelmiä kuvaavaa
Hylätty
Opiskelija ei osaa analysoida ja raportoida hyväksytyn suorituksen arvioitavia kohteita

Further information

Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektiaiheen, kirjallisuuskatsauksen ja kehittämisprojektin suunnitelman hyväksytyt suoritukset (opintojaksosuoritukset).
Soveltuu vain YAMK - opiskelijoille, ei AMK - opiskelijoille. Opiskelijan tulee olla hyväksytty YAMK - opintoja suorittavaksi opiskelijaksi avoimen AMK- opiskelijana.

Go back to top of page