Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 4 (1 op)
Toteutuksen tunnus: 1002357-3107
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 30.11.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.07.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 10
- Opettajat
- Heidi Alppirinne
- Opintojakso
- 1002357
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, 4.vsk:n jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville osallistuminen.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työhyvinvointi
- vastuullinen työkäyttäytyminen ja eettiset periaatteet omassa toiminnassa
- yhteisöllisyys
- erilaiset urapolut ja tanssialan ammattilaisen monipuoliset työllistymismahdollisuudet
- omien vahvuuksien ja kehittämiskohteiden arviointi ja kehittäminen
- elinikäinen oppiminen
- opinnäytetyö
- harjoittelu
Ajoitus: 3.opintovuosi (syksy 2019- kevät 2020), lähiopetus annetun työohjelman mukaan.
Tavoitteet
• Opiskelija kehittää näkemystään ammatillisesta osaamisestaan ja urasuunnitelmistaan.
• Opiskelija osaa arvioida innovaatiokompetenssiensa kehittymistä.
• Opiskelija ymmärtää monikulttuurisuutta ja kansainvälisyyden merkityksen omalla ammattialallaan
Sisältö
o opinnäytetyö
o innovaatiokompetenssit -itsearviointi
o kehityskeskustelu
o HOPSin päivittäminen
o osaamispolut
o harjoittelu
o monikulttuurisuus ja oma kansainvälistyminen (vaihto-opiskelu, harjoittelu ulkomailla, kotikansainvälistyminen)
Arviointi
hyväksytty / hylätty
Oppimateriaalit
- Westerlund, Janna. 2015. Ehjänä eläkkeelle. Keho tanssinopettajan työvälineenä. Turku AMK opinnäytetyö. (Theseus)
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, keskustelut, pienryhmätyöt, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, keskustelut, tehtäväperustaisuus, pienryhmätyöt, itsenäinen työskentely, digioppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h opiskelijan työtä.
Lukupaketti, esitelmät, esseet. Tarkempi ohjeistus annetaan jakson aikana.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 4.vuosikurssin jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville ei ole osallistuttu.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 4.vuosikurssin jazztanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.