Skip to main content

Preclinical Training in Patient Examination (2 cr)

Code: 7031506-3019

General information


Enrollment
06.05.2019 - 08.11.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Eija Kedonpää
Scheduling groups
Pienryhmä a (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä b (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä a
Pienryhmä b
Course
7031506
No reservations found for realization 7031506-3019!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

• Terveen ihmisen peruselintoimintojen tunnistaminen ja tutkiminen (verenkierto, hengittäminen, tajunta, aineenvaihdunta/eritys)
• Potilaan haastattelu ja yleistilan kartoittaminen
• Asiakaslähtöinen toiminta potilaan ja hänen omaistensa kohtaamisessa
• Kliinisessä tutkimisessa käytettävä välineistö

Objective

Preclinical Training in Patient Examination 2 crASLUP
Objectives
- Students will know how to interact with patients and their families
- Students will know how to interview patients, carry out observations and document them appropriately.
- Students will know how to observe the patient’s general condition and vital functions.
- Students will become familiar with the principles of the clinical examination of patients’ vital functions.
- Students will master the instruments used in clinical examination.
- Students will know how to draw conclusions from the clinical examination of patients.
- Students will know how to use clinical examination findings to assess patients’ need for care.
- Students will understand the importance of patient safety and will act accordingly.

Content

Contents
- Identification and examination of the vital functions of a healthy individual (circulation, respiration, consciousness, metabolism/excretion)
- Interviewing patients and surveying their general condition
- Customer-driven approach in interacting with patients and their family members
- Instruments used in clinical examination.

Materials

- Alanen, P., Jormakka, J., Kosonen, A. & Saikko, S. 2016. Oireista työdiagnoosiin. Ensihoitopotilaan tutkiminen ja arviointi. SanomaPro.
- Rautava-Nurmi, H., Westergård, A., Henttonen, T., Ojala, M. & Vuorinen, S. Uusin painos. Hoitotyön taidot ja toiminnot. SanomaPro.
- Muu opettajan osoittama materiaalia.

Teaching methods

Ennakkotehtävät harjoitustunneille.
Luokkaharjoittelu pienryhmissä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelijat valmistautuvat harjoitustunteihin tekemällä niihin liittyvät ennakkotehtävät yksilö- ja ryhmätehtävinä.
Harjoitustunneilla toteutetaan tiimioppimisen periaatteita.
Simulaatiot perustuvat potilastapauksiin

Student workload

2 op. = 54 h opiskelijan työtä, mistä luokkaharjoittelua 17 h.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty suoritus edellyttää läsnäoloa kaikissa harjoituksissa

Evaluation methods and criteria

Prekliininen harjoittelu on pakollista ja se arvioidaan hyväksytty/hylätty. Mahdolliset poissaolot korvataan toisen ryhmän tunneilla (asiasta sovitaan opettajien kanssa etukäteen) Opiskelija selvittää itse korvattavien tuntien aiheet, opettajat ja on heihin itse yhteydessä. Kaikki luokkaharjoittelutunnit tulee olla suoritettuna ennen simulaatioon osallistumista. Luokkaharjoittelutuntien etukäteistehtävät tehdään huolellisesti ja ne viedään optiman palautuslaatikkoon ennen ao. harjoittelutuntia (hyv/hyl).
Winhaan merkittävät osat:
1. Ennakkotehtävät (0,5 op) hyv/hyl
2. Harjoitustunnit (1op) hyv/hyl
3. Simulaatio (0,5 op)

Further information

Työpuku, työkengät ja nimineula oltava prekliinisillä harjoittelutunneilla.

Go back to top of page