Final Report of the Development Project (10 cr)
Code: 7031574-3008
General information
- Enrollment
-
01.07.2019 - 30.07.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.07.2019 - 29.06.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 9 cr
- RDI portion
- 9 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 100
- Teachers
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Minna Salakari
- Kari Salonen
- Raija Nurminen
- Leena Walta
- Sini Eloranta
- Anne Rouhelo
- Anssi Lähde
- Marjo Salmela
- Course
- 7031574
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
• Kehittämisprojektin loppuraportti (Optima; Theseus)
• Loppuseminaari
• Kypsyysnäyte
• Vertaisarviointi (kirjallinen)
Objective
Final Report of the Development Project (i.e. thesis), 10 cr
Objectives
Students will learn to
- Prepare a linguistically appropriate final report of theirdevelopment project
- Orally present the process and key results of their development project
- Critically assess their own behaviour as project directors as well as the differentstages of their development project
- Recognise potential uses for the results of their development project
- Critically assess the process, product and final report of other students’ development projects
- Write a maturity test in the field of the thesis that is appropriate both linguistically and content-wise
Content
Contents
- Final report of the development project
- Closing seminar
- Maturity test
- Peer assessment
Teaching methods
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektin suunnitelman ja sitä edeltävien ideavaiheen ja kirjallisuuskatsauksen sekä suunnitelman jälkeisen väliseminaarin ja raportin hyväksytyt suoritukset. Avoimen amk - opiskelijalla tulee olla hyväksytty YAMK -koulutuksen status.
Student workload
Kehittämisprojektin loppuraportti (Optima; Theseus) 220 tuntia, loppuseminaari 10 tuntia, kypsyysnäyte (artikkeli) 30 tuntia, vertaisarviointi (kirjallinen) 10 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tutkimussuunnitelman (tarvittaessa) arvioinnin kohteet ovat: hanke- ja työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden ja tehtävien settaminen, tutkimuksellinen ja kehittävä ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, prosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, johtaminen ja oma asiantuntijuus.
Failed (0)
Kehittämisprojekti on hanke-/työelämälähtöinen, mutta sen tarve ja tarkoitus jäävät epäselviksi.
Kehittämisprojektin aihealueeseen perehtyneisyys on heikkoa.
Kehittämisprojektin tietoperusta on hajanainen. Viitekehys on heikosti tunnistettavissa.
Viitekehys ei ohjaa kehittämisprojektin tavoitetta/tarkoitusta/tehtävää. Tavoite/tarkoitus/tehtävä ei ole toteuttamiskelpoinen.
Tutkimuspainotteisessa kehittämisprojektissa empiirinen osuus ei noudata tutkimuksen logiikkaa. Kehittämispainotteisessa kehittämisprojektissa työelämän kehittämismentelmät ja tutkimuksellinen osa eivät ole tarkoituksenmukaisia.
Kehittämisprojketi ei täytä eettisyydelle eikä luotettavuudelle/uskottavuudelle asetettuja kriteerejä.
"Kehittämisprojektissa ei ole saavutettu asetettua tavoitetta/tarkoitusta/tehtävää.
"
Kehittämisprojektin prosessin ja tuotoksen arvioiti on yksipuolista ja heikkoa.
Raportilla ei ole loogista rakennetta eikä siitä välity kehittämisprojektin prosessi. Kieli ei ole asiatekstiä. Raportissa ei noudateta TuAMK:n ohjeita. Suullinen raportointi on ollut epäjohdonmukaista ja epäselvää.
Projektin johtaminen on ollut heikkoa eikä sen vuoksi tavoitteita ole saavutettu. Omaa toimintaa ei ole kyetty arvioimaan.
Omaa toimintaa ei ole kyetty arvioimaan.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kehittämisprojektin suunnitelma
Kehittämisprojekti on hanke-/työelämälähtöinen ja toimeksiantajan kanssa sovittu. Kehittämisprojekti on hanketta /työelämää osittain kehittävä.
Kehittämisprojektin aihealueeseen perehtyneisyys
Kehittämisprojektin tietoperusta on kokonaisuus, jossa aikaisempaa tietoa on kuvattu. Viitekehys ohjaa osittain työn etenemistä.
Kehittämisprojektin tavoitteet ja tehtävät
Kehittämisprojektin tavoite/tarkoitus/tehtävä on osittain viitekehyksen ohjaama ja toteuttamiskelpoinen.
Kehittämisprojektin tutkimuksellinen ja kehittäva ote
Tutkimuspainotteisessa kehittämisprojektissa empiirinen osuus noudattaa pääpiirteissään tutkimuksen logiikkaa ja tukee kehittämisen tavoitetta. Kehittämispainotteisessa kehittämisprojektissa työelämän kehittämismentelmät ja tutkimuksellinen osa on toteutettu tarkoituksenmukaisesti.
Kehittämisprojektin eettisyys ja luotettavuus
Kehittämisprojektissa eettisyys ja luotettavuus/uskottavuus on otettu huomioon ja niitä on osittain tarkasteltu.
Kehittämisprojektin tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys
Kehittämisprojektissa on saavutettu asetettu tavoite/tarkoitus/tehtävä pääpiirteissään. Sen hyödynnettävyys on pystytty osittain tunnistamaan ja osoittamaan.
Kehittämisprojektin prosessin ja tuotoksen arviointi
Kehittämisprojektin prosessia ja tuotosta on arvioitu ja viitekehys osittain huomioon ottaen.
Kehittämisprojektin raportointi suullisesti ja kirjallisesti
Raportti on epäyhtenäinen, josta kehittämisprojektin prosessi välittyy vain osittain. Kieli on pääsääntöisesti oikeakielistä asiatekstiä. Raportti noudattaa osittain TuAMK:n ohjeita. Suullinen raportointi on ollut pääsääntöisesti johdonmukaista.
Kehittämisprojektin johtaminen
Projektin johtaminen on ollut melko vastuullista prosessin ajan. Yhteistyö on ollut projektia edistävää toimeksiantajan ja muiden toimijoiden kanssa.
Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi
Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi on ollut vähäistä.
Assessment criteria, good (3-4)
Kehittämisprojektin suunnitelma
Kehittämisprojekti on hanke-/työelämälähtöinen ja toimeksiantajan kanssa sovittu ja rajattu. Kehittämisprojekti on hanketta/työelämää ja asiantuntijuutta kehittävä.
Kehittämisprojektin aihealueeseen perehtyneisyys
Kehittämisprojektin aihealueeseen perehtyneisyys osoittaa kykyä systemaattiseen ja monipuoliseen tutkimus- ja muun luotettavan tiedon hakuun.
Kehittämisprojektin tavoitteet ja tehtävät
Kehittämisprojektin tietoperusta on yhtenäinen kokonaisuus, jossa aikaisempi tieto on kuvattu osittain synteesinä. Viitekehys ohjaa selkeästi työn etenemistä.
Kehittämisprojektin tavoitteet ja tehtävät
Kehittämisprojektin tavoite/tarkoitus/tehtävä on viitekehyksen ohjaama, asianmukainen ja realistinen.
Kehittämisprojektin tutkimuksellinen ja kehittäva ote
Tutkimuspainotteisessa kehittämisprojektissa empiirinen osuus noudattaa tutkimuksen logiikkaa ja tukee kehittämisen tavoitetta. Kehittämispainotteisessa kehittämisprojektissa työelämän kehittämismentelmät ja tutkimuksellinen osa on valittu ja toteutettu tarkoituksenmukaisesti.
Kehittämisprojektin eettisyys ja luotettavuus
Kehittämisprojektissa eettisyys ja luotettavuus/uskottavuus on otettu huomioon ja niitä on tarkasteltu osittain kriittisesti ja perustellusti.
Kehittämisprojektin tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys
Kehittämisprojektissa on saavutettu asetettu tavoite/tarkoitus/tehtävä hyvin. Sen hyödynnettävyys on pystytty tunnistamaan ja osoittamaan monipuolisesti.
Kehittämisprojektin prosessin ja tuotoksen arviointi
Kehittämisprojektin prosessia ja tuotosta on arvioitu monipuolisesti ja viitekehys huomioon ottaen.
Kehittämisprojektin raportointi suullisesti ja kirjallisesti
Raportti on kokonaisuus, josta välittyy kehittämisprojektin prosessi. Kieli on sujuvaa, oikeakielistä asiatekstiä. Raportti on tehty TuAMK:n ohjeiden mukaisesti. Suullinen raportointi on ollut selkeää ja johdonmukaista.
Kehittämisprojektin johtaminen
Projektin johtaminen on ollut vastuullista ja sitoutunutta prosessin ajan. Yhteistyö on ollut tavoitteellista ja projektia edistävää toimeksiantajan ja muiden toimijoiden kanssa. Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi on ollut ammattialalähtöistä ja reflektiivistä.
Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi
Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi on ollut ammattialalähtöistä ja reflektiivistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Kehittämisprojektin suunnitelma
Kehittämisprojekti on hanke-/työelämälähtöinen ja toimeksiantajan kanssa sovittu ja selkeästi rajattu. Kehittämisprojekti on innovatiivinen sekä hanketta/työelämää ja asiantuntijuutta laajasti kehittävä.
Kehittämisprojektin aihealueeseen perehtyneisyys
Kehittämisprojektin aihealueeseen perehtyneisyys osoittaa kykyä laajaan, systemaattiseen ja kriittiseen tutkimus- ja muun luotettavan tiedon hakuun.
Kehittämisprojektin tavoitteet ja tehtävät
Kehittämisprojektin tietoperusta on looginen ja yhtenäinen kokonaisuus, jossa aikaisempi tieto on kuvattu synteesinä. Viitekehys ohjaa selkeästi ja johdonmukaisesti työn etenemistä.
Kehittämisprojektin tavoitteet ja tehtävät
Kehittämisprojektin tavoite/tarkoitus/tehtävä on selkeästi viitekehyksen ohjaama, tarkoituksenmukainen ja realistinen.
Kehittämisprojektin tutkimuksellinen ja kehittäva ote
Tutkimuspainotteisessa kehittämisprojektissa empiirinen osuus noudattaa oikeaoppisesti tutkimuksen logiikkaa ja tukee kehittämisen tavoitetta. Kehittämispainotteisessa kehittämisprojektissa työelämän kehittämismentelmät ja tutkimuksellinen osa on valittu, perusteltu ja toteutettu monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti.
Kehittämisprojektin eettisyys ja luotettavuus
Kehittämisprojektissa eettisyys ja luotettavuus/uskottavuus on otettu huomioon ja niitä on tarkasteltu kriittisesti, perustellusti ja monipuolisesti.
Kehittämisprojektin tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys
Kehittämisprojektissa on saavutettu asetettu tavoite/tarkoitus/tehtävä ansiokkaasti. Sen hyödynnettävyys ja innovatiivisuus on pystytty tunnistamaan ja osoittamaan monipuolisesti.
Kehittämisprojektin prosessin ja tuotoksen arviointi
Kehittämisprojektin prosessia ja tuotosta on arvioitu kriittisesti, monipuolisesti, rakentavasti ja viitekehys huomioon ottaen.
Kehittämisprojektin raportointi suullisesti ja kirjallisesti
Raportti on jäsentynyt, looginen kokonaisuus, josta välittyy kehittämisprojektin prosessi. Kieli on sujuvaa, oikeakielistä ja analyyttistä asiatekstiä. Raportti on tehty systemaattisesti TuAMK:n ohjeiden mukaisesti. Suullinen raportointi on ollut selkeää, johdonmukaista ja kuulijoita arvostavaa.
Kehittämisprojektin johtaminen
Projektin johtaminen on ollut vastuullista, itsenäistä, sitoutunutta ja vahvaa koko prosessin ajan. Yhteistyö on ollut tavoitteellista, rakentavaa ja projektia edistävää toimeksiantajan ja muiden toimijoiden kanssa.
Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi
Oman asiantuntijuuden kehittymisen arviointi on ollut ammattialalähtöistä, kriittistä ja reflektiivistä.
Further information
YAMK -opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoimen amk - opiskelijalla tulee olla hyväksytty YAMK -koulutuksen status.