Skip to main content

Project Hatchery (5 cr)

Code: KH00BJ57-3002

General information


Enrollment
04.09.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tarja Åberg
Arto Huhta
Paula Kullanmäki
Raisa Kääriä
Antti Meriö
Mirva Wessman-Raitio
Anne Leinovaara-Matomäki
Sirpa Niittymäki
Meiju Keinänen
Teacher in charge
Meiju Keinänen
Groups
PMYYNS19A
PMYYNS19A
PMYYNS19B
PMYYNS19B
PLILOS19A
PLILOS19A
PLILOS19B
PLILOS19B
PAUTOS19A
PAUTOS19A
PAUTOS19B
PAUTOS19B
PTUTAS19A
PTUTAS19A
PTUTAS19B
PTUTAS19B
Course
5000BZ68
No reservations found for realization KH00BJ57-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso pitää sisällään käytännön projektin sekä siihen kytkeytyvän teoriaosuuden projektinhallinnasta.
Jokaisella pajalla on oma projektinsa, jota pajalaiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Käytännön projektityöskentelyn lisäksi opintojaksoon kuuluu teoriapainotteisempi projektinhallintaosuus, joka pitää sisällään itsenäistä opiskelua sekä ryhmän pajapiirityöskentelyä ennalta sovituista teemoista. Ryhmien pajapiirit toteutetaan neljä kertaa syksyn aikana pajatapaamisten yhteydessä. Tarkemmat aikataulut sovitaan pajakohtaisesti ohjaajien toimesta.

Objective

The aim of the Project Hatchery is that a new student will learn what is studying at Turku University of Applied Sciences and what kind of skills that requires from students. The aim of the Project Hatchery is also to support student’s active and responsible role as a learner not only in the individual level but also as part of a project team involving many students in different fields.

In this study unit a student gets to know students from other disciplines and starts to build networks needed in working life. Moreover, the aim of the Project Hatchery is to provide basic skills for the project working and to support succeeding in the more demanding project study units or modules following years.

Content

- introduction to the higher educational studying at TUAS and project working
- working in multidisciplinary project hatcheries and implementing the project
- interaction and communication in project work, presenting the results of the project
- finishing the project, assessment and feedback

Materials

Jaetaan pajakohtaisesti.

Teaching methods

Sovitaan pajakohtaisesti

Exam schedules

Ei tenttiä, kts. oppimistehtävät.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaan, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu pitkälti ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, muttei osallistua itse projektiin.

Completion alternatives

Ei mahdollista (lukuun ottamatta AHOTointia).

Student workload

Jokainen paja tuottaa projektinsa ja siihen liittyvien erillisten tuotosten lisäksi projektisuunnitelman, posterin, esityksen sekä loppukertomuksen (vaihtoehtoisesti blogin) pajansa työskentelyvaiheista. Lisäksi opiskelijat palauttavat kaksi henkilökohtaista raporttia syksyn aikana.
Projektipaja -opintojakso sisältää 133 tuntia opiskelijan työtä (sisältäen ryhmätyötä ja itsenäistä työskentelyä), joista noin 80 tuntia on projektipajatyöskentelyä ja noin 53 tuntia projektinhallinan osuutta ja pajapiirityöskentelyä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista pajatyöskentelyyn. Opintojakso arvioidaan arvosanoilla 1-5.
Projektipajan arvioitavina kohteina ovat seuraavat asiat:
•kyky etsiä tietoa itsenäisesti ja hyödyntää tietoa
•työskentely monialaisessa ryhmässä
•eri koulutusohjelmien ja niiden opiskelijoiden tuntemus
•verkostoituminen
•projektityötaidot
•esiintymis- ja vuorovaikutustaidot
•innovaatiovalmiudet
Arvioinnissa käytetään opiskelijan itsearviointia, pajalaisten vertaisarviointia sekä ohjaajien arviointia. Arvosanan muodostamisen apuna ovat myös ao. taitokuvaukset eri arvosanoille.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
•Tahallisia / tahattomia poissaoloja
•Opiskelija osallistuu jonkin verran ryhmän työskentelyyn ryhmätilanteissa (projektipajatunnit + muu yhdessä tehtävä työ)
•Opiskelija suoriutuu kohtalaisesti hänelle annetuista tehtävistä
•Opiskelija osaa jonkin verran hyödyntää pajatyöskentelyssä monialaisuutta/erilaisia resursseja
•Opiskelija osoittaa pyrkimystä innovatiivisiin ratkaisuihin
•Opiskelija luo joitakin uusia verkostoja (vrt. verkostokartta, opiskelijan oppimispäiväkirjaan)
•Opiskelija osallistuu kohtalaisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
•Aikataulujen noudattaminen tyydyttävää
•Opiskelijan motivaatiossa kehitettävää
•Myöhästymisiä

Assessment criteria, good (3-4)

Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
Arvosanaa hyvä (3 ja 4) ei ole sanallisesti kuvattu, mutta se sijoittuu tyydyttävän ja kiitettävän kuvauksen väliin.

Assessment criteria, excellent (5)

Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
•Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän oppimista
•Oppii uusia itsenäisiä työskentelytaitoja ja pystyy tunnistamaan ryhmän osaamiskompetensseja
•Osoittaa omaksuneensa innovatiivisia taitoja
•Osaa aktiivisesti luoda eritasoisia yhteistyöverkostoja
•Oppii ja kehittää uusia projektityötaitoja
•Käyttää monipuolisesti esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan projektin aikana
•Opiskelija osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
•Opiskelijan motivaatio kiitettävä
•Aikataulujen noudattaminen kiitettävää

Further information

Sovitaan pajakohtaisesti.

Go back to top of page