Project Hatchery (5 cr)
Code: 5000BH71-3005
General information
- Enrollment
-
04.09.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2019 - 20.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Minna Björkberg-Suominen
- Pirjo Kavander-Agge
- Meiju Keinänen
- Course
- 5000BH71
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso pitää sisällään käytännön projektin sekä siihen kytkeytyvän teoriaosuuden projektinhallinnasta.
Jokaisella pajalla on oma projektinsa, jota pajalaiset vievät itsenäisesti eteenpäin opintojakson ajan. Käytännön projektityöskentelyn lisäksi opintojaksoon kuuluu teoriapainotteisempi projektinhallintaosuus, joka pitää sisällään itsenäistä opiskelua sekä ryhmän pajapiirityöskentelyä ennalta sovituista teemoista. Ryhmien pajapiirit toteutetaan neljä kertaa syksyn aikana pajatapaamisten yhteydessä. Tarkemmat aikataulut sovitaan pajakohtaisesti ohjaajien toimesta.
Objective
The aim of the Project Hatchery is that a new student will learn what is studying at Turku University of Applied Sciences and what kind of skills that requires from students. The aim of the Project Hatchery is also to support student’s active and responsible role as a learner not only in the individual level but also as part of a project team involving many students in different fields.
In this study unit a student gets to know students from other disciplines and starts to build networks needed in working life. Moreover, the aim of the Project Hatchery is to provide basic skills for the project working and to support succeeding in the more demanding project study units or modules following years.
Content
- introduction to the higher educational studying at TUAS and project working
- working in multidisciplinary project hatcheries and implementing the project
- interaction and communication in project work, presenting the results of the project
- finishing the project, assessment and feedback
Materials
Jaetaan pajakohtaisesti.
Teaching methods
Sovitaan pajakohtaisesti
Exam schedules
Ei tenttiä, kts. oppimistehtävät.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso toteutetaan innovaatiopedagogiikan mukaan, jossa opiskelu perustuu työelämälähtöiselle projektioppimiselle. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä projektin toteuttamisesta. Opintojakso perustuu pitkälti ryhmätyöskentelyyn, jossa ohjaajien rooli on tukea ja ohjata työskentelyä, muttei osallistua itse projektiin.
Completion alternatives
Ei mahdollista (lukuun ottamatta AHOTointia).
Student workload
Jokainen paja tuottaa projektinsa ja siihen liittyvien erillisten tuotosten lisäksi projektisuunnitelman, posterin, esityksen sekä loppukertomuksen (vaihtoehtoisesti blogin) pajansa työskentelyvaiheista. Lisäksi opiskelijat palauttavat kaksi henkilökohtaista raporttia syksyn aikana.
Projektipaja -opintojakso sisältää 133 tuntia opiskelijan työtä (sisältäen ryhmätyötä ja itsenäistä työskentelyä), joista noin 80 tuntia on projektipajatyöskentelyä ja noin 53 tuntia projektinhallinan osuutta ja pajapiirityöskentelyä.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista pajatyöskentelyyn. Opintojakso arvioidaan arvosanoilla 1-5.
Projektipajan arvioitavina kohteina ovat seuraavat asiat:
•kyky etsiä tietoa itsenäisesti ja hyödyntää tietoa
•työskentely monialaisessa ryhmässä
•eri koulutusohjelmien ja niiden opiskelijoiden tuntemus
•verkostoituminen
•projektityötaidot
•esiintymis- ja vuorovaikutustaidot
•innovaatiovalmiudet
Arvioinnissa käytetään opiskelijan itsearviointia, pajalaisten vertaisarviointia sekä ohjaajien arviointia. Itse- ja vertaisarvioinnit tehdään opintojakson lopussa mutta ohjaajan arviointi on jatkuvaa.
Arvosanan muodostamisen apuna ovat myös ao. taitokuvaukset eri arvosanoille.
Englanniksi
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
•Tahallisia / tahattomia poissaoloja
•Opiskelija osallistuu jonkin verran ryhmän työskentelyyn ryhmätilanteissa (projektipajatunnit + muu yhdessä tehtävä työ)
•Opiskelija suoriutuu kohtalaisesti hänelle annetuista tehtävistä
•Opiskelija osaa jonkin verran hyödyntää pajatyöskentelyssä monialaisuutta/erilaisia resursseja
•Opiskelija osoittaa pyrkimystä innovatiivisiin ratkaisuihin
•Opiskelija luo joitakin uusia verkostoja (vrt. verkostokartta, opiskelijan oppimispäiväkirjaan)
•Opiskelija osallistuu kohtalaisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
•Aikataulujen noudattaminen tyydyttävää
•Opiskelijan motivaatiossa kehitettävää
•Myöhästymisiä
Assessment criteria, good (3-4)
Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
Arvosanaa hyvä (3 ja 4) ei ole sanallisesti kuvattu, mutta se sijoittuu tyydyttävän ja kiitettävän kuvauksen väliin.
Assessment criteria, excellent (5)
Em. opintojakson arviointikohteiden lisäksi:
•Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän oppimista
•Oppii uusia itsenäisiä työskentelytaitoja ja pystyy tunnistamaan ryhmän osaamiskompetensseja
•Osoittaa omaksuneensa innovatiivisia taitoja
•Osaa aktiivisesti luoda eritasoisia yhteistyöverkostoja
•Oppii ja kehittää uusia projektityötaitoja
•Käyttää monipuolisesti esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan projektin aikana
•Opiskelija osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, Teams)
•Opiskelijan motivaatio kiitettävä
•Aikataulujen noudattaminen kiitettävää
Further information
Sovitaan pajakohtaisesti.