Skip to main content

Upbringing and Child Welfare (5 cr)

Code: 7081242-3008

General information


Enrollment
11.11.2019 - 12.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.05.2020 - 26.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Ilkka Uusitalo
Laura Närvi
Teacher in charge
Ilkka Uusitalo
Course
7081242
No reservations found for realization 7081242-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

5.5. klo 8.15-14 Jakson aloitus; Lastensuojelu: Lasten hyvinvointi ja perheiden palvelut sekä systeeminen työote(LN & KV)
*********************************************************************************************************
12.5. klo 8.15-14 Kasvatustyön teoreettinen perusta; Varhainen vuorovaikutus (IU) *********************************************************************************************************
19.5. klo 8.15-14 Lastensuojelu: Lastensuojeluprosessi ja rajoitustoimenpiteet sijaishuollossa(LN & KV)
********************************************************************************************************
26.5. klo 8.15-11.30 Varhaiskasvatuksen perusteet; Kouluikäisen kasvun tukeminen (IU);
klo 12.30-15.30 Tentti

Objective

Student
- knows the basics of the Child Welfare Act and the phases of client work in child welfare services
- knows the basics of upbringing
- becomes competent to assess oneself as an educator
- understands the significance of the early childhood education as a part of a child’s growing environment

Content

Content
- early interaction and affection
- child and youth welfare
- early childhood education
- child protection process, a systemic model in the client work

Materials

TENTTIMATERIAALIT
Kaikki lähiopetusmateriaalit
+
LASTENSUOJELU:
- Bardy, Marjatta 2013. Lapsuus, aikuisuus ja yhteiskunta. II osa Lapsen oikeudet ja hyvinvoinnin ulottuvuudet. s. 62 - 70. http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/104421/URN_ISBN_978-952-245-853-7.pdf?sequence=1
- Sosiaalihuoltolaki (apuna Sosiaalihuoltolain soveltamisopas)
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/80391/05_17_Sosiaalihuoltolain%20soveltamisopas.pdf
- Lastensuojelulaki, apuna THL:n lastensuojelun käsikirja - työprosessit (verkossa).
**************************************************************************************************************
KASVATUSTYÖ
Keltikangas-Järvinen, L. 2012. Pienen lapsen sosiaalisuus. Sivut 1-107.
Laiho Maria 2018: https://www.valteri.fi/artikkelit/hyvinvointitaidoista-tukea-oppimiseen-ja-koulunkayntiin-koulusta-kantavin-siivin-elamaan/
**************************************************************************************************************
MUITA LÄHTEITÄ: (ei tentittävä)
Sudenlehti, J. & Uusitalo, I. 2018. (toim.) Tulevaisuuden lastensuojelu. Helsingin Psykologinen instituutti.

Teaching methods

- lähiopiskelu
- ryhmätyöskentely
- itsenäiset oppimistehtävät

Exam schedules

Tentti pidetään 26.5.2020. Se sisältää pienryhmissä tehtävän esseen, joka perustuu
tilaisuudessa katsottavaan videoon. Sen lisäksi jokainen tekee yksilötentin.
Tentin voi uusia syksyllä 2020.

Pedagogic approaches and sustainable development

- keskusteluluennot
- yhteistoiminnallinen oppiminen

Student workload

Lähiopetus 1op
Tentti 2op
Välitehtävät 2op

Evaluation methods and criteria

Jakson arvosana tulee esseen ja tentin perusteella siten, että esseen osuus arvosanasta on 1/3, kasvatustyön osuus 1/3 ja lastensuojelun osuus 1/3. Jokaisesta osuudesta opiskelijan tulee saada hyväksytty suoritus.
Jaksosta annetaan numeerinen arvosana hyl./T1-K5.

Further information

Jaksolla on läsnäolopakko 100% kummassakin opetuskokonaisuudessa.
Poissaoloista on sovittava korvaustehtävä. Korvaustehtävillä voi korvata enintään 50%.

Go back to top of page