Skip to main content

Swedish in working life, oral communication (2 cr)

Code: 100116-3022

General information


Enrollment
09.12.2019 - 20.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2020 - 19.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 200
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Hilkka Bergman
Minna Björkberg-Suominen
Course
100116
No reservations found for realization 100116-3022!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelija oppii kommunikoimaan suullisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.

Objective

The student can communicate orally in different work-life situations.

Content

The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field

Materials

Opettajan omaa materiaalia.

Teaching methods

Opintojakso sisältää suullisen kielitaidon harjoittelua yksilö-, pari- ja ryhmätehtävinä lähiopetuksessa.

Exam schedules

Suullinen tentti kolmen hengen ryhmissä viikoilla 15-16.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso suoritetaan rinnakkain kirjallisen Svenska i arbetslivet -opintojakson kanssa.

Student workload

Opintojaksolla pidetään yksi suullinen esitys ryhmälle, tehdään työnhakuvideo, harjoitellaan työelämän suullisia tilanteita ja työnhakua ruotsiksi sekä valmistaudutaan suullisen kielitaidon tenttiin. 53 h opiskelijan työtä.

Evaluation methods and criteria

Arvosana (1-5) muodostuu aktiivisesta osallistumisesta suulliseen harjoitteluun lähiopetuksessa ja opintojakson aikana pidettäviin kolmeen suulliseen näyttöön.

Failed (0)

Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija pystyy viestimään yksinkertaisissa arkielämän tilanteissa.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija pystyy viestimään spontaanisti useimmissa arki- ja työelämän tilanteissa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija pystyy viestimään sujuvasti ja luontevasti kaikissa arki- ja työelämän tilanteissa.

Further information

Suulliseen tenttiin osallistuminen edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa (läsnäolovaatimus 75%) ja suullisten tehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Go back to top of page