Kehittämisprojektin eli opinnäytetyön väliraportti (10 op)
Toteutuksen tunnus: 5011137-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2020 - 31.07.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Minna Salakari
- Opintojakso
- 5011137
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
1) Kehittämisprojektin väliseminaarin suunnittelu ja toteutus
2) Väliseminaariraportin laadinta ohjeen mukaan
Tavoitteet
Kehittämisprojektin eli opinnäytetyön väliraportti, 10 op
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- täsmentää kehittämisprojektinsa tietoperustaa ja viitekehystä
- kuvata käyttämänsä tutkimuksellista kehittämisotetta tai tutkimusotetta kehittämisprojektinsa aineistojen hankinnassa
- raportoida kirjallisesti kehittämisprojektinsa etenemistä
- arvioida tekemäänsä yhteistyötä toimeksiantajan edustajien ja muiden keskeisten toimijoiden kanssa
- arvioida kriittisesti omaa kehittämisprojektin toteuttamiseen liittyvää projektinhallinnan osaamistaan
Sisältö
Sisältö
- kehittämisprojektin väliraportti
- esitys kehittämisprojektin ohjausryhmässä tai projektiryhmässä
- vertaisarviointi
Oppimateriaalit
Kehittämisprojektin aiheeseen/ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä menetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
• Väliraportti perustuu kehittämisprojektin alustavaan kirjalliseen raporttiin, palautus Optimaan, sisältösivut + nimiösivu, sisällys ja mahdolliset liitteet. Tarkista ohjeet Optimasta.
• Väliseminaari toteutetaan työyhteisössä / tilaajaorganisaatiossa ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla. Opiskelija vastaa väliseminaarin suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista.
Kehittämisprojektin väliraportin laadintaohjeen mukaan, jota on edeltänyt kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus, kirjallisuuskatsaus ja kehittämisprojektin suunnitelman laadinnat hyväksytysti, yhteensä 270 tuntia.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa väliraportissaan
• arvioida kehittämisprojektinsa tietoperustaa ja viitekehystä sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida käyttämäänsä tutkimuksellista kehittämisotetta tai tutkimusotetta kehittämisprojektinsa aineistojen ja materiaalien hankinnassa sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida tekemäänsä yhteistyötä toimeksiantajan edustajien ja muiden keskeisten toimijoiden kanssa sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida kriittisesti omia kehittämisprojektin toteuttamiseen liittyviä projektinhallinnan osaamisiaan sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• raportoida kirjallisesti kehittämisprojektinsa etenemistä – raportointi on analysoivaa ja arvioivaa sekä kehittämiskohteita ja niitä edistäviä menetelmiä kuvaavaa
Hylätty
Opiskelija ei osaa analysoida ja raportoida hyväksytyn suorituksen arvioitavia kohteita
Lisätiedot
Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektiaiheen, kirjallisuuskatsauksen ja kehittämisprojektin suunnitelman hyväksytyt suoritukset (opintojaksosuoritukset).
Soveltuu vain YAMK - opiskelijoille, ei AMK - opiskelijoille. Opiskelijan tulee olla hyväksytty YAMK - opintoja suorittavaksi opiskelijaksi avoimen AMK- opiskelijana.