Interim Report of the Development Project (10 cr)
Code: 5011137-3008
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 15.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Johanna Berg
- Minna Salakari
- Heikki Ellilä
- Sini Eloranta
- Maarit Janhunen
- Anne Rouhelo
- Virpi Sulosaari
- Katja Heikkinen
- Eeva Timonen-Kallio
- Marjo Salmela
- Anssi Lähde
- Course
- 5011137
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
1) Kehittämisprojektin väliseminaarin suunnittelu ja toteutus
2) Väliseminaariraportin laadinta ohjeen mukaan
Objective
Interim Report of the Development Project (i.e. thesis), 10 cr
Objectives
Students will learn to
- Specify the knowledge basis and framework of their development project
- Describe the research or research development approach they useto acquire material for their development project
- Draw up written reports on their progress
- Assess their cooperation with the commissioner’s representatives and other key participants
- Critically assess their project management skills regardind the implementation of the development project
Content
Contents
- Interim report of the development project
- Presentation in the development project’s steering group or project group
- Peer assessment
Materials
Kehittämisprojektin aiheeseen/ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä menetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Teaching methods
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
• Väliraportti perustuu kehittämisprojektin alustavaan kirjalliseen raporttiin, palautus Optimaan, sisältösivut + nimiösivu, sisällys ja mahdolliset liitteet. Tarkista ohjeet Optimasta.
• Väliseminaari toteutetaan työyhteisössä / tilaajaorganisaatiossa ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla. Opiskelija vastaa väliseminaarin suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista.
Kehittämisprojektin väliraportin laadintaohjeen mukaan, jota on edeltänyt kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus, kirjallisuuskatsaus ja kehittämisprojektin suunnitelman laadinnat hyväksytysti, yhteensä 270 tuntia.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty
Opiskelija osaa väliraportissaan
• arvioida kehittämisprojektinsa tietoperustaa ja viitekehystä sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida käyttämäänsä tutkimuksellista kehittämisotetta tai tutkimusotetta kehittämisprojektinsa aineistojen ja materiaalien hankinnassa sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida tekemäänsä yhteistyötä toimeksiantajan edustajien ja muiden keskeisten toimijoiden kanssa sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• arvioida kriittisesti omia kehittämisprojektin toteuttamiseen liittyviä projektinhallinnan osaamisiaan sekä tunnistaa kehittämiskohteet
• raportoida kirjallisesti kehittämisprojektinsa etenemistä – raportointi on analysoivaa ja arvioivaa sekä kehittämiskohteita ja niitä edistäviä menetelmiä kuvaavaa
Hylätty
Opiskelija ei osaa analysoida ja raportoida hyväksytyn suorituksen arvioitavia kohteita
Further information
Edeltävyysehdot: Kehittämisprojektiaiheen, kirjallisuuskatsauksen ja kehittämisprojektin suunnitelman hyväksytyt suoritukset (opintojaksosuoritukset).
Soveltuu vain YAMK - opiskelijoille, ei AMK - opiskelijoille. Opiskelijan tulee olla hyväksytty YAMK - opintoja suorittavaksi opiskelijaksi avoimen AMK- opiskelijana.