Talous- ja liiketoimintaosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7321008-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2019 - 29.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Sami Nummela
- Kari Koivunen
- Opintojakso
- 7321008
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja arvioida palvelutoimintaa liiketoiminta-ajatteluun perustuen
Sisältö
Sisältö
- Liiketoiminta-ajattelu palvelutoiminnan johtamisessa ja työyhteisön toiminnassa
- Palvelujen rahoituskanavat
- Talouden suunnittelu, budjetointi, kustannusseuranta
- Tuotteistaminen
- Kilpailutus ja hankintalainsäädäntö
- Palveluiden markkinointiprosessi, markkinoinnin peruskilpailukeinot ja markkinointiviestintä
- Tietohallintojärjestelmät talouden ja markkinoinnin tukena
Oppimateriaalit
Oheislukemisto käsitellään lähiopetuksessa. Luentomateriaalit tallennetaan Optimaan.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, itseopiskelu lähipäivien välillä. Palautettavat kurssitehtävät. Kurssin viimeisellä kerralla on tentti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti kurssin päätteeksi. 2 uusintamahdollisuutta, huhtikuussa ja toukokuussa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopeda.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät annetaan lähiopetuksessa ja ne voi palauttaa joko Optimaan tai sähköpostilla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja suoritta annetut tehtävät, mutta suoritus tentissä on melko heikko.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja suoritta annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on hyvä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu lähiopetukseen ja suoritta annetut tehtävät, sekä suoritus tentissä on erinomainen.
Lisätiedot
Kysymyksiä voi esittää lähiopetuksessa. Jos ei koske koko ryhmää, kysymyksiä kannattaa esittää opetuksen lopussa.