Piirrosanimoinnin kohtausharjoitus (5op)
Toteutuksen tunnus: 2081333-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 01.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 30.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 9 - 10
Toteutukselle Piirrosanimoinnin kohtausharjoitus 2081333-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti.
Hän osaa käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä animaation testaamiseen, värittämiseen ja kuvaukseen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja piirtää lyhyen animoidun kohtauksen ja toteuttaa sen itsenäisesti.
- nimetä animaatiotuotannon eri vaiheet
- käyttää piirrosanimaation digitaalisia työvälineitä
Sisältö
Opiskelija ideoi lyhyen 10-20sekunnin kokonaisen kohtauksen. Kohtauksen voi toteuttaa käyttäen kynää ja paperia tai digitaalisia työvälineitä. Kohtauksen toteutuksessa sovelletaan opittuja animoinnin periaatteita.
Oppimateriaalit
Richard Williams: Animator´s Survival Kit + DVD:t sekä muu piirroanimaation tekniikkaan johdattava kirjallisuus ja verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Opiskelija ideoi ja toteuttaa 10-20 sekunnin kohtausharjoituksen ohjauksessa ja itsenäisesti. Hän voi animoida kohtauksen joko käyttäen kynää ja paperia tai toteuttaa sen digitaalisesti.
Kohtauksessa täytyy esiintyä vähintään kaksi hahmoa ja siinä täytyy olla joku iso liike.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelija esittelee kohtausideansa koko ryhmälle ja ohjaaville opettajille jotka hyväksyvät sen esittelyn pohjalta. Opiskelija esittelee valmiin kohtauksen yhteisessä presentaatiotilaisuudessa.
Kohtausharjoituksen toteutus voi liittyä myös johonkin hankkeeseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10-20 sekunnin kohtausharjoitus ja 2D animaatio-ohjelmat
Hylätty (0)
Opiskelija ei suorita annettua tehtävää
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija suorittaa tehtävän ja osallistuu palautetilaisuuteen. Hän ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja esittelee ideansa. Hän toteuttaa annetun tehtävän. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän osallistuu tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ideoi, suunnittelee ja toteuttaa annetun tehtävän ja esittelee ideansa. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän tunnistaa rytmin ja ajoituksen merkityksen animoinnissa ja on asettanut tavoitteita niiden suhteen. Hän osallistuu aktiivisesti tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.