Siirry suoraan sisältöön

Kampanja-copywriter (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081330-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 25
Koulutus
Media-alan koulutus
Opettajat
Johanna Vaaherkumpu
Vastuuopettaja
Johanna Vaaherkumpu
Ryhmät
PMEDIS18masu
PMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Opintojakso
2081330
Toteutukselle 2081330-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointi- ja kirjoittamistaitoja sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:

- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan

Sisältö

Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Oppimateriaalit

Luetaan:
Taina Parviainen: (V)ihastuttava mainoskieli.

Opetusmenetelmät

Innovaatiopedagogiset oppimismenetelmät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Yksilä- ja tiimityö, ryhmäkeskustelu, arviointi ja palaute.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yksilö-ja tiimitehtävät, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, ideointi.
Vuorovaikutus, palautteen antaminen ja saaminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla opiskelija
• analysoi ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
• arvioi tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
• valitsee keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
• muokkaa ja popularisoi erilaisia tekstejä
• kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
• ideoi ja kirjoittaa tekstit monipuolisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilö- ja ryhmätehtävät, kirjoitustehtävät.
Ajoitus: helmi-maaliskuu 2020. Tarkka aikataulu Pmedis19masu-lukujärjestyksestä.

Lisätiedot

Opintojakson aikana vieraillaan mainostoimistossa tutustumassa copywriterin työhön.

Siirry alkuun