Swedish in working life, written communication (3 cr)
Code: 100117-3019
General information
- Enrollment
-
10.12.2019 - 24.01.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.01.2020 - 25.05.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Pirjo Kavander-Agge
- Course
- 100117
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kontaktitunnit:
17.1., 14.2., 13.3., 17.4., 8.5. työjärjestyksen mukaan
Objective
The student can communicate in writing in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Materials
- Kurssikirja: Hanska-Aare S., Keränen M., Lehtoviita K., Pirttilä M.. Gå med vinst! Affärssvenska för högskolor. Edita 2014.
Kurssikirjan keskeisin sisältö käsitellään opetuksen aikana
- Optiman Svenska i arbetslivet oppimisympäristö
Teaching methods
Kurssikirja: Hanska-Aare S., Keränen M., Lehtoviita K., Pirttilä M.. Gå med vinst! Affärssvenska för högskolor. Edita 2014.
Kurssikirjan keskeisin sisältö käsitellään opetuksen aikana
- Optiman Svenska i arbetslivet oppimisympäristö
Exam schedules
Kurssin lopussa Optiman kurssiympäristössä tehtävä kirjallinen koe. Tarvittaessa voi uusia.
Student workload
Svenska i arbetslivet, muntlig kommunikation
2op x 27h opiskelijatyötä:
- opiskelija omat suullisen ruotsin kielen harjoitukset
- opiskelijaparin kanssa tehtävät suulliset ruotsin kielen harjoitukset
- suulliset tuntiharjoitukset
- suullisen ruotsin kielen arvioitavat kurssitehtävät
Evaluation methods and criteria
Arviointi Common European Framework of Reference asteikon mukaan (eli Eurooppalainen viitekehys)
Failed (0)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Assessment criteria, good (3-4)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Assessment criteria, excellent (5)
Ks. Eurooppalainen viitekehys https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb68
Further information
Opintojakson tavoite:
Opiskelija oppii kommunikoimaan kirjallisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.
Läsnäolo kontaktiopetuksessa:
Kielten opetuksen kontaktitunnit sisältävät vuorovaikutuksellista käytännön kielitaidon, sekä suullisen että kirjallisen, harjoittelua ja aktivointia opiskelijaryhmän kesken. Näin ollen on kontaktiopetuksessa läsnäolo välttämätöntä kurssin suorittamiseksi. Mahdolliset poissaolot lasketaan kurssin loppuarviointia alentavaksi.