Skip to main content

Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)

Code: 3011512-3006

General information


Enrollment
02.12.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arto Manninen
Marianne Renvall
Course
3011512
No reservations found for realization 3011512-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
- tunnistaa brändin elementit ja hyödyntää niitä brändin rakentamisessa ja johtamisessa
- ymmärtää erilaisia digitaalisia liiketoimintamalleja
- analysoida yritysten asiakassuhdemarkkinointia (digi, CRM)

Sisältö:
17.1: Brändin rakentaminen ja johtaminen (Marianne)
14.2.: Markkinoinnin kilpailukeinot (Marianne)
17.4: Digitaliset liiketoimintamallit (Arto)
8.5: CRM (Arto)

Objective

The student is able to
- identify and use different competitive means of marketing for practical needs
- use marketing communications in the company's operations
- analyze and plan the structure, goals and practices of B2B marketing
- analyze the potential of digital marketing in consumer marketing
- plan digital marketing in consumer marketing.

Content

Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
-oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa.

Student workload

10 op=270h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen)
Itsenäiset ryhmätyöt

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty
Markkinointisuunnitelman laajentaminen kilpailukeinoilla 25 %
Brändin rakentaminen ja johtaminen 25 %
Digitaaliset liiketoimintamallit 25%
CRM 25 %

Opiskelijan aktiivisuus (voi nostaa tai laskea arvosanan yhden pykälän verran)
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli kirjallisuusreflektio tai jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiinimaisia.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on heikko.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunneilla.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviteettia tunneilla.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.

Go back to top of page