Aspects of Marketing and Marketing Environment (10 cr)
Code: 3011512-3006
General information
- Enrollment
- 02.12.2019 - 31.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Arto Manninen
- Marianne Renvall
- Course
- 3011512
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
- tunnistaa brändin elementit ja hyödyntää niitä brändin rakentamisessa ja johtamisessa
- ymmärtää erilaisia digitaalisia liiketoimintamalleja
- analysoida yritysten asiakassuhdemarkkinointia (digi, CRM)
Sisältö:
17.1: Brändin rakentaminen ja johtaminen (Marianne)
14.2.: Markkinoinnin kilpailukeinot (Marianne)
17.4: Digitaliset liiketoimintamallit (Arto)
8.5: CRM (Arto)
Objective
The student is able to
- identify and use different competitive means of marketing for practical needs
- use marketing communications in the company's operations
- analyze and plan the structure, goals and practices of B2B marketing
- analyze the potential of digital marketing in consumer marketing
- plan digital marketing in consumer marketing.
Content
Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
-oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
10 op=270h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen)
Itsenäiset ryhmätyöt
Evaluation methods and criteria
Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty
Markkinointisuunnitelman laajentaminen kilpailukeinoilla 25 %
Brändin rakentaminen ja johtaminen 25 %
Digitaaliset liiketoimintamallit 25%
CRM 25 %
Opiskelijan aktiivisuus (voi nostaa tai laskea arvosanan yhden pykälän verran)
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Failed (0)
Mikäli kirjallisuusreflektio tai jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiinimaisia.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on heikko.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunneilla.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviteettia tunneilla.
Kirjallisten tehtävien oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.