Higher Education Studies and Working Life Skills (1 cr)
Code: 1002356-3154
General information
- Enrollment
- 02.05.2020 - 15.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 30.06.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Marika Kouki
- Laura Närvi
- Course
- 1002356
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kote kevät 2021
- to 11.3.2021 Asiakastyön harjoittelun info 13-14 ja ammattietiika -tehtävän purku 14-16 zoomissa Linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/63349828932
- to 27.5. 13-14:30 kote (opiskelijoiden suunnittelemaa ohjelmaa) ja sen jälkeen harjoittelun purku harjoittelussa oleville klo 14:30 - 16 zoomissa
*****************************
HUOM! Info-päivä keskiviikkona 24.3.2021 klo 9-15.45 (olette saaneet tästä sähköpostiviestin Luodolta ja Mertalta)
klo 9-9.50 opinnäytetyö/Janina Luoto
klo 10-11.30 harjoittelut/Anne
12.30-13.10 vapaasti valittavat/Anne
13.20-14 kv-asiat/Heidi
14.15-15.45/valinnaiset ammattiopinnot -esittely
Toiminnalliset/Heidi
Lasu/Laura
Vaka/Marika
Aikuistyö/Anne
*******************************************************************************************************************
24.9.2020 kello 14-15:30 KOTE-tapaaminen / LN, MK. Ennakkotehtävä on tulossa Optimaan. Lisäksi käydään läpi joulukuun koten oman kasvun analyysin ohje.
10.12.2020 kello 8.30 - 11.30 KOTE-tapaaminen, Oman kasvun analyysi omissa koteryhmissä/ LN, MK
Lukukauden aikana henkilökohtainen HOPS-tapaaminen tuutoropettajan kanssa.
-ke 23.9.2020 klo 9-16 info-päivä kaikille (opinnäytetyö, harjoittelut, vava-opinnot, valinnaiset opinnot), koulutusvastaavat
********************************************************************************************
Objective
The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills
- The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management
- The student can study in different learning environments
- The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert
- The student gives feedback through the student barometre questionnaire
ISP
- Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan
Content
Higher education study skills
- Inner entrepreneurship and goal-orientation
- teamwork skills
- keeping to a schedule
- giving and receiving feedback
- Innovation pedagogy
- classroom studies
- online learning environments
- working life oriented learning environments
- broaching a subject and getting help from different guidance actors
- developing into an expert
ISP
- competence paths
- practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)
- working life skills
- strengthening the professional identity
- the significance of career planning
- development discussion
- internationality as a part of the studies