Skip to main content

Service Provision (5 cr)

Code: TH00BP31-3001

General information


Enrollment
01.06.2020 - 26.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2020 - 23.10.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 50
Degree programmes
Master of Management and Leadership in Health Care
Teachers
Raija Nurminen
Tuuli Lahti
Katja Heikkinen
Course
TH00BP31
No reservations found for realization TH00BP31-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

TOTEUTUS TULEE MUUTTUMAAN JA VARMISTUU KESÄKUUN AIKANA.

Sisältö:
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
Palvelujen tuottamisen etiikka

27.8 kello 10.00 - 15.45. Asiantuntijaluennot, opintojakson osaamisvaatimukset ja suoritukset / tehtävä. Tila srk-sali Henrik, Peltolankatu 2 Turku TAI ETÄNÄ

Luentojen teemat: Palvelumuotoilu, tuotteistaminen ja asiakkaan osallisuus. Tehtävän esittely (valmiit tehtävän aiheet). Tehtävät tehdään kolmen hengen työryhmissä.

8.10 kello 8.15 - 11.30. TOTEUTUSMUOTO SOVITAAN TO 27.8 Pakollinen. Tila srk-sali Henrik, Peltolankatu 2 Turku TAI ETÄNÄ

1) Suunnitelman palautus pe 4.9 Optima (ryhmäpalautus).

2) Artikkelin palautus pe 27.11 Optiman palautuslaatikkoon (ryhmäpalautus). Pakollinen.

3) Oppimispäiväkirjan täyttäminen - osaamisnäkökulma pe 27.11.

Pakollisuus: Kaikki lähipäivät tai etänä ja kaksi ohjauskertaa sekä sovelluksen esittäminen kohteessa ovat pakolliset. Poissaoloja ei voi korvata.

Olettehan yhteydessä, kun ohjauksellista tarvetta - sähköpostitse tai etäkokouksena (Teams). Ohjauksesta vastaavat Satu Pietilä (satu.pietila@evl.fi) ja Raija Nurminen ad 30.9.2020 raija.nurminen@turkuamk.fi . Yksi ohjauskerta on pakollinen.

Objective

After completing the course, the student is able to:
· Plan, implement and assess customer-driven service design and service provision independently and responsibly in cooperation with other participants

Content

Service system and governing legislation
· Service productisation and service concepts
· Service design and customer involvement
· Ethics of service provision

Materials

Pakollinen lähde (Optima):
1) Tuominen, T., Järvi, K., Lehtonen, M., Valtanen, J., Martinsuo, M. 2015. Palvelujen tuotteistamisen käsikirja - Osallistavia menetelmiä palvelujen kehittämiseen.
Linkki: https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/16523/isbn9789526062181.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Mahdollisesti (ei pakolliset)
2) Arvolupauskuvaus - dokumentti tehtävän laadintaan Optimassa
sekä
3) Service Blueprint - dokumentti tehtävän laadintaan Optimassa
sekä
4) Sote-Navi - hankkeen valmennusmateriaali - Kohta: Laadukas palvelu ja tyytyväinen asiakas. Linkki Optimassa

Teaching methods

Opintojakson lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opintojakson, joka integroidaan kehittämisprojektiin perustuu Innopeda - oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla oppiminen ja soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda - pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Optima -oppimisympäristön materiaaleissa.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa. Tehtävä antaa valinnaismahdollisuuden.

Student workload

Tehtävä tehdään kolmen opiskelijan opintopiirinä. Yksityiskohtainen kuvaus on Optima-oppimisympäristössä.

1) Suunnitelman palautus
2) Artikkelin palautus
3) Oppimispäiväkirja

Lopputuloksena syntyy seuraava tuotos, joka palvelee valitsemaanne kohdeyhteisöä:
Palvelutuotteen kuvaus artikkelina (viisi - seitsemän sivua).

Evaluation methods and criteria

Sanallinen arviointi tasoilla kiitettävä/hyvä/tyydyttävä muodostaa arvosanan K5 - T1. Arvosana perustuu tehtävän mukaiseen työskentelyyn (hyv/hyl), artikkeliin (K5 - T1) sekä oppimispäiväkirjan laadintaan (hyv/hyl).

Työskentelymuodot: Aktiivinen osallistuminen lähipäiviin ohjelman mukaan, työryhmätyöskentelyyn, kohdeyhteisötyöskentelyyn esityksineen, artikkelin laadintaan ja raportointiin sekä oppimispäiväkirjatyöskentelyyn ja raportointiin.

Arviointimateriaali muodostuu: Arviointimateriaali muodostuu työryhmän osallistavasta työskentelystä, artikkelin laadinnasta, kohdeyhteisöesityksestä ja siihen liittyvän esitysmateriaalin laadinnasta sekä oppimispäiväkirjatyöskentelystä.

Arvioinnin kohteet: Artikkelin laadinnassa on osoitettava perehtyneisyys lähdemateriaaleihin ja laadintaohjeisiin. Sisällön osalta arvioinnin kohteina ovat: 1) teoreettisesti perusteltu osallistavan palvelun tuotteistamisen malli, 2) palvelutuotteen kuvaus, 3) asiantuntijatekstin tuottaminen mukaan lukien oikeaoppiset lähdeviite- ja lähdemerkinnät.

Artikkelin arvioinnin kohteet ovat: selkeys, jäsentyneisyys, olennaiseen keskittyminen, asiakokonaisuuksien teoreettinen hallinta sekä sovellusosaaminen

Failed (0)

Artikkelin laadinnassa on kuvattu 1) palvelutuotteen kuvaus sekä arvolupaus- ja service blueprint – kuvaukset, 2) teoreettisesti perusteltu osallistavan palvelun tuotteistamisen mallin kuvaus puuttuu tai on heikosti hahmotettava, 3) asiantuntijatekstin tuottaminen on toteavaa ja puutteellista 4) lähdeviite- ja lähdemerkinnät ovat virheelliset tai puuttuvat.

Artikkeli on sisällöllisesti ja rakenteellisesti epäselvä. Soveltamisosaaminen jää toteutumatta. Kehitettävää on olennaiseen keskittyvän sisällön luomisessa ja jäsentelyssä sekä sisällön teoreettisessa hallinnassa.

Työn laadinnassa ei ole käytetty pakollisia lähteitä tai käytetty niitä osittain. Tehtävässä ei ole sovellettu teoreettista tietoa. Sovellusta ei ole tehty palvelemaan tehtävien mukaisia palvelutuotteen osa-alueita. Teoreettinen tieto ja sovellus kuvataan toisistaan erillään, ei integroiden. Työssä näkyy tekijän/tekijöiden toteava perehtyneisyys palvelutuotteen kehittämiseen.

Esitykset perustuvat kirjalliseen työhön. Seminaarityöskentelyyn ja esityksen havainnollistamiseen ei ole valmistauduttu. Asiantuntijana toimiminen on toteavaa ja ulkokohtaista (niukka osallisuus work-shop/seminaarityöskentelyssä). Työryhmätyöskentelyyn ei ole osallistuttu. Oppimispäiväkirjaa ei ole laadittu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Artikkelin laadinnassa on kuvattu 1) teoreettisesti perusteltu osallistavan palvelun tuotteistamisen malli, 2) palvelutuotteen kuvaus sekä arvolupaus- ja service blueprint – kuvaukset, 3) ja osoitettu asiantuntijatekstin tuottaminen mukaan lukien oikeaoppiset lähdeviite- ja lähdemerkinnät.

Artikkeli on sisällöllisesti relevantti. Soveltamisosaaminen jää osittain toteutumatta. Kehitettävää on olennaiseen keskittyvän sisällön luomisessa ja jäsentelyssä sekä sisällön teoreettisessa hallinnassa.

Työn laadinnassa on käytetty osittain pakollisia lähteitä. Tehtävässä on sovellettu teoreettista tietoa, mutta toteavasti. Sovellus on tehty palvelemaan tehtävien mukaisia palvelutuotteen osa-alueita. Teoreettinen tieto ja sovellus kuvataan toisistaan erillään, ei integroiden. Työssä ilmentyy tekijän/tekijöiden toteava perehtyneisyys palvelutuotteen kehittämiseen.

Esitykset perustuvat kirjalliseen työhön. Seminaarityöskentelyyn ja esityksen havainnollistamiseen on valmistauduttu. Asiantuntijana toimiminen on toteavaa (niukka osallisuus work-shop/seminaarityöskentelyssä). Työryhmätyöskentelyyn on osallistuttu. Oppimispäiväkirja on laadittu

Assessment criteria, good (3-4)

Artikkelin laadinnassa on analyyttisesti kuvattu 1) teoreettisesti perusteltu osallistavan palvelun tuotteistamisen malli, 2) palvelutuotteen kuvaus sekä arvolupaus- ja service blueprint – kuvaukset, 3) ja osoitettu asiantuntijatekstin tuottaminen mukaan lukien oikeaoppiset lähdeviite- ja lähdemerkinnät.

Artikkeli on selkeä, jäsentynyt ja sovellusosaaminen toteutuu. Kehitettävää on olennaiseen keskittyvän sisällön luomisessa sekä sisällön teoreettisessa hallinnassa.

Tehtävän laadinnassa on käytetty lähteitä osoitettujen vaatimusten mukaan. Työssä näkyy tekijän/tekijöiden hyvä perehtyneisyys palvelutuotteen kehittämiseen. Teoreettista tietoainesta osataan soveltaa käytännön toiminnan kehittämiseen. Kokonaisuus on tehty palvelemaan tehtävien määrittämiä palvelutuotteen osa-alueita sekä sovellusta käytäntöön.

Esitykset perustuvat kirjalliseen työhön. Seminaarityöskentelyyn ja esityksen havainnollistamiseen on valmistauduttu. Niissä ilmenee asiantuntijana toimiminen (aktiivinen osallisuus work-shop/seminaarityöskentelyssä). Työryhmätyöskentelyyn on osallistuttu. Oppimispäiväkirja on laadittu.

Assessment criteria, excellent (5)

Artikkelin laadinnassa on analyyttisesti ja synteesiä tehden kuvattu 1) teoreettisesti perusteltu osallistavan palvelun tuotteistamisen malli, 2) palvelutuotteen kuvaus sekä arvolupaus- ja service blueprint – kuvaukset, 3) ja osoitettu asiantuntijatekstin tuottaminen mukaan lukien oikeaoppiset lähdeviite- ja lähdemerkinnät.

Artikkeli on selkeä, jäsentynyt, olennaiseen keskittyvä, asiakokonaisuudeltaan teoreettisesti hallittu ja sovellusosaaminen toteutuu.

Tehtävien laadinnassa on käytetty lähteitä osoitettujen vaatimusten mukaan. Työssä näkyy tekijän/tekijöiden omaleimaisuus ja innovatiivisuus, jotka ilmentävät teoreettisen tietoaineksen soveltamisosaamista käytännön toiminnan kehittämiseen. Kokonaisuus on tehty palvelemaan tehtävien määrittämiä palvelutuotteen osa-alueita sekä sovellusta käytäntöön.

Esitykset perustuvat kirjalliseen työhön. Seminaarityöskentelyyn ja esityksen havainnollistamiseen on valmistauduttu. Seminaarissa ilmenee asiantuntijana toimiminen (aktiivinen osallisuus work-shoptyöskentelyssä). Työryhmätyöskentelyyn on osallistuttu. Oppimispäiväkirja on laadittu.

Further information

YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa.

Go back to top of page