Skip to main content

Basics of Business Administration (15 cr)

Code: 3011392-3005

General information


Enrollment
01.06.2020 - 14.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2020 - 25.01.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Swedish
English
Seats
0 - 160
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Anne-Marie Jünger
Kai Schleutker
Maria Välivirta Havia
Hilkka Bergman
Nicolas Le Grand
Minna Björkberg-Suominen
Päivi Nygren
Kari Juhala
Olli-Pekka Lehtisalo
Katja Repo
Pirjo Kavander-Agge
Groups
LTOPS20A
LTOPS20A
LTOPS20B
LTOPS20B
LTOPS20C
LTOPS20C
LTOPS20D
LTOPS20D
LTOPS20E
LTOPS20E
LTOPS20F
LTOPS20F
LTOPS20G
LTOPS20G
LTOPS20H
LTOPS20H
Course
3011392
No reservations found for realization 3011392-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tarkempi aikataulu tiedotetaan opintojakson oppimisympäristössä (itslearning).

Objective

The student is able to
- use the basic terminology of business administration
- interpret the interactive relationships between the organization's economic process and the interest groups and their impact on profitability
- present the main characteristics of modern marketing thinking
- give examples of issues that have an effect on buyer behaviour and explain how the marketing mix can be used to reach target segments
- compare company forms businesswise
- explain the main characteristics and functions of the Finnish legal system
- explain the legal rules of conclusion of an agreement
- apply the basic sources of legal information in problemsolving
- utilize business plan as a tool

Content

- basic concepts of business administration
- economic process of an organization
- profitability and calculation of profitability
- financing of business start
- risks and risk management
- organization and management
- company forms
- modern marketing thinking
- marketing environment
- buyer behaviour and segmentation
- marketing mix
- main characteristics, norms and sources of law in the Finnish legal system

Materials

Tentittävä kirjallisuus:
Kinkki, S. & Isokangas, J. 2003 Yrityksen perustoiminnot. Helsinki: SanomaPro.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki:Edita.

Opintojakson oppimisympäristössä oleva oppimateriaali

Oheiskirjallisuus: lista oppimisympäristössä.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan käyttämällä opiskelijalähtöisiä opetusmenetelmiä, kuten ryhmäistunnot ja ryhmätyöskentely, oppimisraportit ja luennot. Opiskelu vaatii paljon itsenäistä työskentelyä. Opiskelijalla on myös mahdollisuus valita englanninkieliset tai ruotsinkieliset ryhmäistunnot.

Ryhmäistuntoihin ja luentoihin liittyy oman oppimisen seuranta oppimisraportin avulla. Oppimisraporttien osalta toteutuu myös vertaisarviointi. Opintojakson aikana laaditaan oman idean pohjalta yrityksen liiketoimintasuunnitelma (ryhmätyö).

Opintokokonaisuudesta järjestetään myös kaksi tenttiä.

Exam schedules

Opintojaksoon kuuluu kaksi ryhmätenttiä

17.9. ryhmätentti, arviointi hyväksytty/hylätty
1.12. ryhmätentti arviointi asteikolla 0-5

Student workload

Ryhmätyöskentely ja luennot 140 tuntia
Tiedonhaku 85 tuntia
Oppimisraportit 80 tuntia
Liiketoimintasuunnitelma 60 tuntia
Tentteihin valmistautuminen 40 tuntia

Evaluation methods and criteria

Arviointi muodostuu seuraavasti:

25 % ryhmäistunnot
25 % oppimisraportit
25 % liiketoimintasuunnitelma
25 % tentit
Tiedonhankinnan verkkokurssi, suorittaminen hyväksytysti lokakuun loppuun mennessä

Kaikki osat on suoritettava hyväksyttävästi (asteikko 1-5). Osien perusteella muodostetaan kokonaisarvosana (asteikko 1-5).

Go back to top of page