English Professional Skills, B2 (3 cr)
Code: 1001004-3105
General information
- Enrollment
-
02.07.2020 - 09.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.09.2020 - 18.11.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- English
- Teachers
- Anniina Teittinen
- Arja Tulonen
- Markus Hatakka
- Teacher in charge
- Arja Tulonen
- Course
- 1001004
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.
Ajoitus syksyllä 2020. Opintojakso sisältää kolme opetuskertaa, jotka pidetään Zoomissa. Tarkat päivämäärät ja ajat Optimassa.
Objective
The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students will gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they will learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts. More specifically, students will focus on developing their language and communication skills in.
Upon completing the course, the students should have acquired skills to communicate at level B2 according to European Framework of Reference for Languages, which states that at B2-level students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to one’s field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex arguments, and read longer articles and reports.
Content
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life
Materials
Opintojaksoon liittyvä materiaali Optimassa.
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi
Student workload
Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja ennakkotehtävistä. Tarkemmat ohjeet Optimassa.
Evaluation methods and criteria
Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tarkemmat arviointikriteerit Optimassa.