Skip to main content

English Professional Skills, B2 (3 cr)

Code: 1001004-3105

General information


Enrollment
02.07.2020 - 09.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2020 - 18.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
English
Teachers
Anniina Teittinen
Arja Tulonen
Markus Hatakka
Teacher in charge
Arja Tulonen
Course
1001004
No reservations found for realization 1001004-3105!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon harjoittelu alakohtaisten ja monipuolisten tehtävien avulla. Tekstien kirjoittaminen, esitelmän pitäminen, keskusteleminen, tekstien lukeminen, sanaston harjoittelu.

Ajoitus syksyllä 2020. Opintojakso sisältää kolme opetuskertaa, jotka pidetään Zoomissa. Tarkat päivämäärät ja ajat Optimassa.

Objective

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students will gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they will learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts. More specifically, students will focus on developing their language and communication skills in.
Upon completing the course, the students should have acquired skills to communicate at level B2 according to European Framework of Reference for Languages, which states that at B2-level students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to one’s field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex arguments, and read longer articles and reports.

Content

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Materials

Opintojaksoon liittyvä materiaali Optimassa.

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, flipped learning, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Student workload

Oppimistehtävät koostuvat palautustehtävistä, tunnilla tehdyistä tehtävistä ja ennakkotehtävistä. Tarkemmat ohjeet Optimassa.

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu läsnäoloon ja palautustehtäviin. Tarkemmat arviointikriteerit Optimassa.

Go back to top of page