Skip to main content

Developing the Marketing of a Nonprofit Organisation (5 cr)

Code: 2001049-3002

General information


Enrollment
18.11.2019 - 15.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2020 - 31.03.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
12 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Minna Teittinen
Teacher in charge
Minna Teittinen
Course
2001049
No reservations found for realization 2001049-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisälto:
Opintojaksolla perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin. Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
* mitä ovat nonprofit-organisaatiot
* mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
* millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään
* millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
* markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
* markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.
Työskentelytavat ja aikataulutus:
Opintojakso toteutetaan verkossa Optima-alustalla, joten voit edetä itsenäisesti ja omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta. Materiaalit ja tehtävät avataan opintojaksolle hyväksytyille 1.2.2020. Tehtävien palautus Optimaan 31.3.2020 mennessä.

Objective

x

Content

Opintojaksossa perehdytään nonprofit-markkinointiin niin teoriassa kuin käytännössäkin.
Teoriatasolla aihepiiriä tarkastellaan lähdekirjallisuuden avulla seuraavista näkökulmista:
- mitä ovat nonprofit-organisaatiot
- mikä on markkinoinnin rooli nonprofit-organisaatiossa
- millaisia strategisia ja taktisia päätöksiä markkinoinnissa tehdään                               
- millaista markkinoinnillista yhteistyötä voidaan tehdä
- markkinoinnin suunnittelun merkitys nonprofit-organisaatiossa
- markkinoinnin eettiset kysymykset
Käytännön tasolla sovelletaan opittua tekemällä pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma analysoimalla ja kehittämällä jonkin itse valitun nonprofit-organisaation markkinointia.

Materials

Pirjo Vuokko: Nonprofit-organisaatioiden markkinointi (Sanoma Pro Oy, 2010).

Teaching methods

itsenäinen opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, verkko-opiskelu, itse-reflektointi

Pedagogic approaches and sustainable development

itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu, tutkiva oppiminen, kehittämistehtävä, työelämälähtöisyys, itse-reflektointi

Student workload

Opintojakso koostuu kahdesta osasta:
Osa 1. Perehdytään em. kysymyksiin lähdemateriaalin avulla ja näin opitaan ymmärtämään nonprofit-markkinoinnin mahdollisuuksia.
Osa 2. Sovelletaan opittua käytäntöön perehtymällä jonkin itse valitun, omaa elämää lähellä olevan nonprofit-organisaation markkinointiin (markkinointianalyysi) ja tehdään pienimuotoinen markkinoinnin kehittämissuunnitelma ko. organisaation markkinoinnin tueksi.
Tarkemmat tiedot ja ohjeistus tehtävien suorittamiseen tulevat Optimaan.

Evaluation methods and criteria

Tehtäväkohtaiset ohjeet ja arviointikriteerit Optimassa. Opintojakso arvioidaan sen päättymisen 31.3.2020 jälkeen.

Further information

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin perusteiden hallinta edesauttaa tehtävien suorittamisessa, mutta ei ole välttämätöntä.
Opintojaksolle hyväksytään opiskelijat siten, että paikat jaetaan tasan Turun AMKin ja muiden Suomen amkien kesken (opintojaksolla paikkoja yhteensä 40 --> 20 opiskelijaa Turun AMKista, 20 muista Suomen ammattikorkeakouluista.) Jos paikkoja vapautuu, paikat täytetään varasijoilta.

Go back to top of page