Finnish Language and Communication (3 cr)
Code: 1001006-3131
General information
- Enrollment
-
14.12.2020 - 08.01.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
- Teachers
- Johanna Vaaherkumpu
- Course
- 1001006
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Suomen kielen ja viestinnän opinnoissa perehdyt asiantuntija- ja työyhteisöviestintään.
Opintojaksolla harjoittelet työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja.
Opintojakson jälkeen osaat
• toimia oman alasi viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
• kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
• ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja ammattialan
oman alan ammattitekstien analyysi, tulkinta ja kirjoittaminen
• asiatyylin tunnuspiirteet
• työelämän puheviestintätilanteet
• omien viestintätaitojen arviointi
• palautteen anto ja vastaanotto.
Ajoitus 2021 kevät
Objective
The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.
Content
Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism
Materials
Opettajan ohjeistama
Teaching methods
Opintojakso sisältää lähitunteja ja verkko-osuuden.
Osallistuminen lähiopetukseen, kirjalliset ja suulliset harjoitukset.
Lähitunneilla perehdytään puheviestinnällisiin valmiuksiin kouluttajan opastuksella ja vertaispalautteen avulla.
Arviointi asteikolla 0-5.
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen ja analyyttinen osaaminen.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Tunnit toteutetaan Zoomissa ja Itslearningissa
Monimuoto-opetusta. Opintojakso koostuu lähiopetuksesta Zoomissa:ohjaus, tehtävänannot ja palaute tehtäviin liittyen. Lisäksi harjoituksia itsenäisenä työnä opettajan ohjeistuksen mukaisesti.
Zoom-tunneilla käytännön harjoitukset ja puhumisen harjoitukset ovat keskeisessä asemassa. Verkko-osuudessa opiskelija perehtyy itsenäisesti asiateksteihin ja kielenhuollon harjoituksiin.
Student workload
Tehtävät seuraavilta alueilta:
kielenhuolto
kirjoittaminen
puheviestintä
kielenhuolto-osuus verkossa, Zoom-tunnit keskittyvät vuorovaikutus- ja puheviestintään
3 op
Evaluation methods and criteria
Verkossa tehtävät tehtävät ja lähituntien puheviestinnälliset osuudet.
Failed (0)
Opiskelija ei ole suorittanut tehtäviä eikä ole ollut paikalla Zoom-tunneilla.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on tehnyt välttävästi tehtävät ja ollut harvoin paikalla Zoom-tunneilla.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on tehnyt aktiivisesti tehtävät, ottanut asioista selvää ja ollut kiitettävästi paikalla Zoom-tunneilla.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on tehnyt erinomaisesti tehtävät, ottanut asioista selvää, soveltanut tietoa tehtäviin ja ollut aina paikalla Zoom-tunneilla.
Sekä verkko- että Zoom-tuntien osuudet on suoritettu huolellisesti ja hienosti.
Further information
Zoom-tuntien aikataulu (linkki tulee Itslearningiin ja opiskelijoille sähköpostitse ennen ensimmäistä tuntia tammikuussa):
13.1.klo 15.00-16.30
18.1. klo 13.30-16.00
25.1. klo 13.30-16.00
1.2. klo 13.30-16.00
8.2, klo 13.30-16.00
15.2. klo 13.30-16.00