Skip to main content

Teaching Practice in Ballet (3 cr)

Code: 2011388-3003

General information


Enrollment
01.12.2020 - 31.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2021 - 20.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 7
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
Teachers
Katja Korpi
Course
2011388
No reservations found for realization 2011388-3003!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opetus järjestetään aikavälillä 14.1.- 6.5.2021. Ensimmäinen opetuskerta on torstaina 14.1.2021. Tämän jälkeen balettitunnit järjestetään aina tiistaisin ja torstaisin klo 17:00-18:30. Viikolla 8 ja kiirastorstaina 1.4. ei ole opetusta.

Opetusharjoittelu järjestetään reaaliaikaisena verkko-opetuksena Zoomissa korona turvallisuutta noudattaaksemme. Siirrymme lähiopetukseen, jos tilanne sen sallii. Mahdollinen lähiopetus toteutetaan Linnasalissa (Linnankatu 54).

Opintojaksolla opiskelijan suunnittelee balettituntien sisältöjä miettien erityisesti baletin alkeiden liikerepertuaaria, tavoitteita ja toteutusta aikuisille. Tavoitteena on opettaa baletin liikekieltä sekä sanastoa oppilaille ja huomioida kehon oikeaoppiset linjaukset opetuksessa. Näiden lisäksi opiskelija harjoittelee baletin perusteiden opettamista, liikkeiden sanallistamista, tanssisarjan lähdön alle laskemista, puheen, laskujen ja rytmin yhdistämistä, puheen ja tekemisen suhteuttamista toisiinsa, musiikin ja tanssin yhteyttä. Opintojakson erityispiirteenä on opetuksen toteuttaminen Zoomissa ja Zoom-opetuksen harjoittelu.

Opetusryhmä koostuu Turun ammattikorkeakoulun ja Turun avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoista, joille opintojakso on osa vapaasti valittavia opintoja. Opetuksen perustana on baletin alkeet aikuisryhmälle. Opetus etenee ryhmän taitotason ja kehityksen mukaan.

Opetusharjoittelu koostuu omasta opetusharjoittelusta ja tanssituntien seuraamisesta, suunnittelutyöstä, vertaispalautteesta, reflektoinnista ja kirjallisista töistä. Opiskelijat laativat opetusharjoittelusta opetussuunnitelman ja jokaisesta tunnista tuntisuunnitelman. Tämän lisäksi opiskelijat seuraavat toistensa opetusharjoitteluita ja antavat sekä suullista että kirjallista vertaispalautetta toisilleen. Opiskelijat pitävät koko harjoittelun ajan oppimispäiväkirjaa. Harjoittelun päätyttyä opiskelija kirjoittaa tiivistelmän opetusharjoittelustaan, joka pohjautuu oppimispäiväkirjan havaintoihin.

Objective

Opetusharjoittelija suunnittelee, toteuttaa ja itsearvioi taidetanssin opintojakson eri kohderyhmille. Opetusharjoittelija laatii asiantuntevan ja rakentavan vertaispalautteen muille opetusharjoittelijoille.
Opetusharjoittelija hyödyntää sujuvasti aineopintoja, tekniikkaopintoja ja pedagogisia opintoa harjoittelussaan.

Content

Opetusharjoittelijat suunnittelevat lukukauden kestävän taidetanssin opintojakson. Harjoittelu koostuu opetuksen ja yhteissuunnittelun lisäksi opetustuntien seuraamisesta, itse- ja vertaisarvioinnista ja jaksosuunnitelmien päivittämisestä.
Opetusharjoittelija suunnittelee ja toteuttaa itsenäisesti taidetanssituntinsa opetusjaksollaan ja ottaa vastuun opetettavasta ryhmästä.
Opetusharjoittelija kommentoi opetettavan ryhmän kirjoittamat esitysarviot ja seuraa ryhmän läsnäoloa ja opetuksen toteutusta.

Materials

Baletin tekniikkatunnit, baletin didaktiikka, opetusharjoittelun ohjeistus.

Teaching methods

Reaaliaikainen verkko-opetus Zoomissa:
Opetus tapahtuu reaaliaikaisena verkko-opetuksena Zoomissa. Tunteja ei kuvata tai tallenneta. Opettaja opettaa tanssisalista käsin ja oppilaat ovat kotona / muussa tilassa, jossa on mahdollista tanssia.

Oppilaat raivaavat itselleen tanssituntia varten tilan, jossa he pystyvät liikkumaan mahdollisimman paljon ja turvallisesti. Kamera pidetään päällä koko tunnin ajan, jotta opettaja näkee oppilaat, pystyy ohjeistamaan, korjaamaan ja toimimaan vuorovaikutuksessa oppilaiden kanssa. Oppilaat pitävät mikin kiinni, jos ei toisin ohjeisteta.

Lähiopetus:
Jos tilanne muuttuu ja on turvallista järjestää lähiopetusta, niin balettitunnit siirtyvät kontaktiopetukseksi Linnasaliin. Tästä informoidaan erikseen.

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

Opetus sisältää demonstraatioita, ongelmanratkaisua, yksilöllistä ja itsenäistä työskentelyä, ryhmätyötä, oppimispäiväkirjan pitämistä, opetussuunnitelman laatimista, kirjallisten töiden työstämistä, itsearviointia ja vertaispalautetta.

Completion alternatives

Opintojaksoa ei ole mahdollista suorittaa muilla tavoin.

Student workload

81 h opiskelijan työtä, josta oma opetusharjoittelu on 4 x 90min, ryhmäopetus 2 x 90 min, sekä balettituntien seuraaminen 6 x 90 min. Muu aika on varattu tanssituntien suunnitteluun, musiikkien etsimiseen, suullisen ja kirjallisen vertaispalautteen antamiseen, opetussuunnitelman ja tuntisuunnitelmien, oppimispäiväkirjan, itsearvioinnin ja reflektoinnin, sekä tiivistelmän kirjoittamiseen.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty:
Opiskelija ei ole suorittanut opetusharjoittelua ja/tai palauttanut baletin opetusharjoittelun ohjeistuksessa kirjattuja tehtäviä sovitussa määräajassa ja mitassa.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opetusharjoittelun toteuttamista, tuntien seuraamista ja baletin opetusharjoittelun ohjeistuksessa mainittujen tehtävien palauttamista määräajan puitteissa.

Arviointi asteikolla hyväksytty - hylätty.

Further information

-

Go back to top of page